نجات 5 کوهنورد دریاچه تار

با تلاش امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر دماوند و استان تهران، پنج کوهنورد در ارتفاعات دریاچه تار پیدا شدند.

این کوهنوردان از شب گذشته مفقود شده بودند. هلال احمر برای انتقال این افراد از ارتفاعات نیرو اعزام کرد.

تیم واکنش سریع هلال احمر استان تهران همراه با یک فروند بالگرد برای تسریع در عملیات جست‌وجو و نجات به محل حادثه اعزام شد.

محمدباقر محمدی، معاون عملیات سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر، به «شهروند» گفت: «ساعت دو بامداد چهارشنبه خبر مفقودی کوهنوردان در قله دماوند به مرکز ;کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر اعلام شد. این کوهنوردان در قالب یک گروه ۵ نفری بودند که یک نفر آنها در منطقه امن قرار گرفت. این افراد به قصد کوهنوردی در محدوده زرین‌کوه گرفتار کولاک و شرایط نامساعد جوی شده بودند. به همین خاطر به سمت دریاچه تار حرکت کردند. جست‌وجو برای ۴ کوهنورد دیگر آغاز شد.

این در حالی بود که عملیات نجات ۵ کوهنورد به دلیل شرایط خاص و کوهستانی‌بودن منطقه با کندی همراه بود. مهدی ولی‌پور، رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر درباره این حادثه گفت: «این افراد در دره‌های انحرافی این منطقه گرفتار شده بودند که خوشبختانه اتفاق خاصی برای آنها نیفتاده است.»

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران هم در این‌باره گفت: «تیم‌های جست‌وجوی زمینی موفق به یافتن هر ۵ نفر شدند. این افراد پس از کنترل پزشکی می‌توانند به منازل خود بازگردند. باید از تمامی دست‌اندرکاران و مسئولان استانی و شهرستانی و همچنین نجاتگران نهایت تقدیر و تشکر را داشته باشیم که در عملیاتی گسترده و بی‌وقفه موجب پیداشدن این افراد در کمترین زمان ممکن و بازگشت سلامت آنها به خانه شدند.»

در این عملیات عوامل فرمانداری شهرستان دماوند، نیروهای جمعیت هلال احمر، عوامل انتظامی و نیروهای راهداری حضور داشتند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.