بهزاد فراهانی: قطعاً تجمعات تکرار خواهند شد!

بازیگر و کارگردان قدیمی تئاتر هشدار می‌دهد

مطالبات تئاتری‌ها: مسئولان باید در بخش مسکن، حقوق بیکاری و مسائل تأمین اجتماعی به مطالبات اهالی تئاتر رسیدگی کنند

شهروند آنلاین: در پی تجمع اعتراضی اخیر هنرمندان تئاتر مقابل مجلس شورای اسلامی که سروصدای زیادی در فضای رسانه‌ای و هنری کشور ایجاد کرد، بهزاد فراهانی می‌گوید که «این تجمعات ادامه خواهند یافت». با این حال این بازیگر و کارگردان تئاتر از نتایج این تجمع ناراضی است و می‌گوید «متأسفانه از سوی هیچ یک از نمایندگان مجلس هیچ پاسخی شاهد نبودیم».

بهزاد فراهانی با اشاره به این‌که تجمع تئاتری‌ها در مقابل مجلس شورای اسلامی «نه با اهداف سیاسی، بلکه صرفا برای پیگیری مطالبات خود» بود، به تأکید می‌گوید که «اگر به این مطالبات رسیدگی نشود این تجمع با حضور جمع بیشتری از اهالی تئاتر تکرار خواهد شد».

فراهانی توضیح بیشتری درباره تجمع و مطالبات اهالی تئاتر می‌دهد: «همان‌طور که در گزارش تجمع هنرمندان تئاتر در رسانه‌ها و سایت‌های مختلف مطرح شده و در بیانیه نیز به صراحت بیان شده، ما بیانیه و در واقع مطالبات را به رئیس مجلس شورای اسلامی ارائه دادیم و منتظر پاسخ هستیم. در حقیقت این تجمع به منظور برآورده شدن خواسته‌های اهالی تئاتر انجام شد و از نمایندگان صنوف درخواست کردیم که در این تجمع حضور داشته باشند، اما اگر خواسته‌ها برآورده نشوند قطعاً این کار را تکرار خواهیم کرد اما این بار از همه نیروهای تئاتر برای حضور در مقابل مجلس شورای اسلامی دعوت می‌کنیم».

به گفته بهزاد فراهانی تجمع روزهای گذشته هنرمندان تئاتر مقابل مجلس شورای اسلامی ریشه در رخدادهای یک سال اخیر دارد: «بارها مطالبات خود را مطرح کرده و از مسئولان و نهادهای مختلف خواسته‌ایم به مشکلات رسیدگی کنند، اما با وجود این‌که یک سال از بیکار شدن اهالی خانواده سه هزار نفری تئاتر می‌گذرد، هیچ عملکرد مناسبی برای رسیدگی به مشکلات از سوی هیچ مسئولی شاهد نبودیم و اصلاً به روی خود نمی‌آورند که ما زنده‌ایم. در شرایطی که اهالی تئاتر با شیوع ویروس کرونا نزدیک به یک سال است کار و حرفه‌شان تعطیل شده است مشکلات اقتصادی و معیشتی بسیاری برای اهالی تئاتر به وجود آمده و لازم است به این مشکلات رسیدگی شود».

و اما حرف آخر این بازیگر- که از پیشگامان فعالیت‌های صنفی در جامعه هنری این سرزمین است: «تلاش ما این است که مطالبات خود را به گوش مسئولان کشور برسانیم و آن‌ها باید در بخش مسکن، حقوق بیکاری و مسائل تأمین اجتماعی به مطالبات اهالی تئاتر مثل سایر مشاغل رسیدگی کنند. متأسفانه روز یکشنبه با وجود اینکه تعداد زیادی از اهالی تئاتر در مقابل مجلس شورای اسلامی حضور داشتند از سوی هیچ یک از نمایندگان مجلس هیچ پاسخی شاهد نبودیم».

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.