با مردم همراه و همدل باشید

رئیس جمعیت هلال احمر در بازدید و رونمایی از «شهروند آنلاین»:

رئیس جمعیت هلال احمر عصر چهارشنبه در بازدید از روزنامه شهروند و رونمایی از شهروند آنلاین تأکید کرد در هر رسانه نقد سازنده به معنای حیات آن است اما این نقد نباید به معنای تخریب کردن دیگران و نادیده گرفتن اقدامات مثبت باشد. در نقد سازنده به کاربرد و جذابیت مطلب اضافه میشود اما نباید به بهانه نقد یک کار یا یک سیستم تا مرز آبروریزی پیش برویم.

کریم همتی، رئیس جمعیت هلال ‌احمر در جریان این بازدید به عملکرد و فعالیت روزنامه شهروند و شهروند آنلاین در پوشش اخبار و تحولات این جمعیت و تأثیر آن بر امر امدادرسانی به آسیب‌دیدگان و متأثرین از حوادث کشور اشاره کرد و اثرگذاری و فعالیت این رسانه را موثر ارزیابی کرد.

او در جمع خبرنگاران این روزنامه گفت: «فعالیت‌ها و اتفاقات اخیری که در کشور رخ داد سبب شد که ما کمی دیرتر به این روزنامه سربزنیم درحالی‌که حق بود که خیلی زودتر به روزنامه جمعیت آمده و از نزدیک شاهد فعالیت خبرنگاران آن باشیم.»

همتی با اشاره به اینکه از فضای نوشتن و چاپ و نشر کتاب دور نبوده است، ادامه داد: «از ‌سال 69 و در دوران دانشجویی ترجمه کتاب را شروع کرده و ویراستاری کتاب انجام می‌دادم و در طول مدت 10 سالی که در این حوزه فعالیت می‌کردم بیشتر از هر زمان و فارغ از هر سمت و منصبی احساس رضایت می‌کردم. وقتی کتابی به چاپ می‌رسید تمام خستگی کار از دوش‌مان برداشته می‌شد و این از بهترین دوران کاری‌ام بود.»

رئیس جمعیت هلال‌ احمر با تأکید بر اینکه از همان روز نخست نیز قصدی برای بستن روزنامه وجود نداشته، تأکید کرد: «همه هدف ما  افزودن ابزارهای رسانه‌ای آنلاین به مجموعه بود و به دنبال تاثیرگذاری بیشتر و توسعه کیفی و کمی در همه ابعاد بودیم.» او با اشاره به اینکه همه رسانه‌ها در دنیا به سمت آنلاین شدن می‌روند، تأکید کرد: «کرونا در این یک‌سال گذشته سبک زندگی همه ما را تغییر داده است. امروزه کمتر از پول نقد استفاده می‌کنیم و استفاده از کارتخوان افزایش پیدا کرده، ارتباطات آنلاین گسترش یافته و اینها نشان می‌دهد که روش زندگی اجتماعی تغییر کرده است.»

رئیس جمعیت هلال‌ احمر ادامه داد: «اینها نشان می‌دهد که چقدر در این میان رسانه‌های آنلاین تأثیرگذار هستند و به همین دلیل شهروند آنلاین می‌تواند رسالت رسانه‌ای خود را بهتر به سرانجام برساند.»

همتی با تأکید بر اینکه رسانه وقتی جای خودش را پیدا می‌کند که بتواند با مردم همنوایی داشته باشد، تصریح کرد: «دلیل اقبال و توجه برخی از رسانه‌های بین‌المللی این است که در نگاه کلی با مردم همراه می‌شوند. در خلال همین همراهی فکر و زاویه نگاه خود را نیز به برنامه‌ها وارد می‌کنند اما آنچه که مخاطب در نگاه اول می‌بیند این است که رسانه با آنها همراه و همدل شده است. وقتی مردم در یک رسانه دیده شوند قطعا به آن اعتماد کرده و همیشه در آن به دنبال شنیدن تازه‌ترین خبرها و تحلیل ‌ها خواهند رفت.»

به اعتقاد این مقام مسئول تفاوتی که رسانه‌ای مانند شهروند باید با سایر رسانه‌ها داشته باشد این است که همه خبرنگاران این رسانه باید خبرنگاران بحران باشند زیرا به دلیل ارتباط نزدیکی که این رسانه با جمعیت هلال ‌احمر دارد دسترسی بیشتری به اخبار حوادث و بحران‌ها خواهد داشت این درحالی است که بسیاری از رسانه‌ها به این اخبار دسترسی ندارند.

او با تأکید بر اینکه جمعیت هلال‌ احمر یک ارتش دومیلیونی و آماده به کار است خاطرنشان کرد: «کاری که باید در این رسانه انجام شود،  همراهی و استفاده از این ظرفیت عظیم در راستای اهداف بشردوستانه است.»

دکتر همتی با اشاره به این موضوع که هلال احمر یک نهاد کاملا غیرسیاسی است تاکید کرد رسانه منتسب به چنین نهادی نیز هیچ گاه نباید وارد جریانات و منازعات سیاسی شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.