کابینه در پی برکناری ترامپ دو هفته مانده به پایان ریاست‌جمهوری

او یک بیمار روانی است

در پی آشوب ایجادشده به وسیله طرفداران رئیس‌جمهور آمریکا در کنگره این کشور کابینه ترامپ در تدارک برکناری او است.

شهروند آنلاین: شماری از مقامات آمریکایی ازجمله چند عضو دموکرات کمیته قضائی مجلس نمایندگان، برخی وزرا و اعضای هیأت دولت خواستار برکناری «دونالد ترامپ» با استناد به ماده ۲۵ اصلاحی قانون اساسی، به رغم دو هفته مانده به پایان ریاست‌جمهوری او شدند.

شبکه «سی‌بی‌اس» اعلام کرد که زمزمه‌هایی مبنی بر اینکه اعضای کابینه ترامپ مشغول گفت‌وگو درباره احتمال فعالسازی متمم شماره ۲۵ قانون اساسی آمریکا برای برکناری ترامپ از قدرت هستند، شنیده می‌شود.

همه دموکرات‌های کمیته قضائی مجلس نمایندگان در نامه‌ای به «مایک پنس» ترامپ را بیمار روانی دانستند که قادر به مدیریت و قبول نتایج انتخابات ۲۰۲۰ نیست و از او خواستار استناد به ماده ۲۵ اصلاحی قانون اساسی برای حفظ و نجات دموکراسی در آمریکا شدند.

این همان متممی است که در سال ۲۰۱۶ و پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات، جمعی از روانپزشکان در نامه‌ای با نامناسب خواندن دونالد ترامپ او را برای نشستن بر کرسی ریاست‌جمهوری استفاده از آن را خاطر نشان شدند.

ساعاتی پیش همزمان با برگزاری جلسه بررسی نتایج انتخابات آمریکا برای معرفی بایدن به عنوان رئیس‌جمهوری منتخب این کشور دونالد ترامپ که هنوز نتایج انتخابات را نپذیرفته است با برگزاری تجمعی بزرگ با حضور طرفدارانش زمینه آشوب را در اطراف کنگره آمریکا فراهم کرد. طرفداران ترامپ پس از تجمع اعتراضی در اطراف کنگره با ایجاد درگیری با تیم حفاظتی این نهاد وارد ساختمان اصلی کنگره شدند.

در این وقایع که چند ساعت به طول انجامید یک زن به ضرب گلوله پلیس کشته شد و تعدادی زخمی شدند. آشوب کنگره آمریکا پس از مداخله گارد ملی آمریکا فعلا فروکش کرده است.

در حال حاضر اعضا کنگره با حضور مایک پنس در حال برگزاری جلسه نیمه‌تمام خود هستند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.