یک انسان پوپولیست چه بلایی در این ۴سال بر سر کشور خود آورد

روحانی: ماجرای ترامپ باید درس عبرتی برای همه دنیا و حاکمان بعدی کاخ سفید باشد

رییس جمهور با اشاره به سالروز حادثه هواپیمای اوکراینی گفت: این یک حادثه بسیار تلخ، دردناک و باورنکردنی بود که از اشتباه یک فرد نشأت گرفت که آن هم از بی‌تدبیری یک جمع ناشی شده بود

شهروندآنلاین: حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در آیین بهره‌برداری از سه طرح کلان ملی و کارخانه‌های نوآوری که به طور ویدیو کنفرانسی در چهار استان چهارمحال‌وبختیاری، خراسان رضوی، اصفهان و فارس برگزار شد به وقایع در حال اتفاق در آمریکا واکنش نشان داد.

رئیس دولت تدبیر و امید ادامه داد: «آنچه دیشب و امروز در آمریکا شاهد بودیم، نشان داد دموکراسی غربی چقدر سست است و بنیان قوی ندارد و دیدیم که در این کشورها متأسفانه با وجود پیشرفت علم و صنعت، عوام‌گرایی زمینه بسیاری دارد.»

او ادامه داد: «دیدیم که یک انسان پوپولیست چه بلایی در این ۴ سال بر سر کشور خود آورد و آبرو و حیثیت کشور را زیر سوال برد و این فرد چه ضربه‌های بزرگی به منطقه ما، به فلسطین، سوریه و یمن زده است.»

روحانی اضافه کرد: «وقتی یک آدم ناسالم قدرت را در دست می‌گیرد مشکلات فراوانی برای کشور خود و دنیا به وجود می‌آورد که امیدوارم این درس عبرتی برای همه دنیا و همچنین برای حاکمان بعدی کاخ سفید باشد.»

رئیس دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: «آنانی که دو هفته دیگر قدرت را در کاخ سفید در دست می‌گیرند، باید جبران کنند و ملت آمریکا که ملت بزرگی است را به جایگاه واقعی خود برگردانند. آنان باید به شروط اصلی جامعه بین‌المللی یعنی عقل و  قانون برگردند.»

رئیس‌جمهوری ابراز امیدواری کرد: «شر انسان‌های کم‌سواد در اداره کشور و آنانی که به دنبال منافع خانوادگی و فردی خود هستند، از سر کشورشان و دنیا کم شود و شاهد شرایط بهتری در منطقه و جهان باشیم.»

آن اشتباه فردی در حادثه هواپیمای اوکراینی، ناشی از «بی‌تدبیری یک جمع» بود

رییس جمهور همچنین با اشاره به سالروز حادثه هواپیمای اوکراینی گفت: این یک حادثه بسیار تلخ، دردناک و باورنکردنی بود که از اشتباه یک فرد نشأت گرفت که آن هم از بی‌تدبیری یک جمع ناشی شده بود.

رییس جمهور با اشاره به سالروز حادثه هواپیمای اوکراینی گفت: این یک حادثه بسیار تلخ، دردناک و باورنکردنی بود که از اشتباه یک فرد نشأت گرفت که آن هم از بی‌تدبیری یک جمع ناشی شده بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در آیین بهره‌برداری از سه طرح کلان ملی و کارخانه‌های نوآوری با گرامیداشت یاد و خاطره جان‌باختگان حادثه هواپیمای اوکراینی در ۱۸ دی ماه سال گذشته، گفت: برای بازماندگان این حادثه آرزوی صبر می‌کنم. برای عزیزانی که در آن جهان هستند دعا می کنیم؛ این یک حادثه بسیار تلخ، دردناک باور نکردنی بود که از اشتباه یک فرد نشأت گرفت و آن اشتباه هم از بی‌تدبیری یک جمع ناشی شد.

روحانی تصریح کرد: اگرچه همه اینها روی سهو و خطا بود اما حادثه خونبار و خطرناکی را به وجود آورد که عده‌ای از نخبگان ما در این هواپیما از دست رفتند و جان به جان آفرین تسلیم کردند.

وی تأکید کرد: ان‌شاءالله دادگاه ما در یک بررسی دقیق و در یک دادگاه پرشکوه این پرونده را بررسی می‌کند؛ چه بسا نتیجه نهایی این دادگاه می‌تواند آرامش بخش واقعی خانواده‌ها و جبران کننده لطمه‌ای باشد که جایگاه هوانوردی در جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.