۸۹ میلیون فالوور ترامپ بدون ترامپ

توییتر اکانت ترامپ را برای همیشه بست

شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرد که صفحه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را به صورت دائم تعلیق کرده است. این شبکه اجتماعی در بیانیه خود اظهار داشته که توییت‌های اخیر ترامپ خطر ایجاد و تحریک بیشتر خشونت را داشته است

توییتر حساب کاربری دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را برای همیشه بست. مسئولان شبکه اجتماعی توییتر روز جمعه ۸ ژانویه (۱۹ دی) با اعلام این موضوع در بیانیه‌ای گفتند که پس از «بررسی دقیق» توییت‌های اخیر این حساب کاربری و به دلیل «خطر تحریک بیشتر به خشونت» این تصمیم را گرفته‌اند.
حساب کاربری رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه نیز به دنبال هجوم شماری از هواداران افراطی دونالد ترامپ به ساختمان کنگره به مدت ۱۲ ساعت بسته شده بود.

 

در بیانیه توییتر آمده است: «با توجه به وقایع وحشتناک ما روز چهارشنبه روشن کردیم که تخلفات تازه از قوانین توییتر می‌تواند به طور بالقوه به چنین اقدامی منجر شود.»

علت حذف حساب کاربری ترامپ در توییتر دو توییتی بوده که او بعدازظهر روز جمعه هم‌رسان کرده بود. توییتر، این دو توییت را در جهت «تجلیل از خشونت» ارزیابی کرده و گفته است که آنها در تناقض با خط‌مشی و سیاست این شرکت هستند.

توییتر همواره رسانه اجتماعی مورد علاقه دونالد ترامپ بوده و او در طول دوران چهارساله ریاست جمهوری، بسیاری از تصمیمات و مواضع مهم سیاسی خود را در این شبکه اعلام کرده بود. حساب کاربری او در زمان بسته شدن نزدیک به ۸۹ میلیون فالوور داشت.

فیس‌بوک هم روز گذشته گفته بود که دست‌کم تا پایان مراسم تحلیف ریاست‌ جمهوری آمریکا و انتقال قدرت به جو بایدن، حساب کاربری دونالد ترامپ در فیس‌بوک و اینستاگرام را بسته نگاه خواهد داشت. چند شبکه اجتماعی دیگر از جمله یوتیوب هم از تصمیمات مشابهی در مورد حساب‌های کاربری رئیس جمهوری آمریکا خبر داده‌اند.

دونالد ترامپ در نخستین واکنش به بسته شدن حساب‌های کاربری‌اش در شبکه‌های اجتماعی، به طور تلویحی از قصد خود برای ایجاد «پلتفرم و تریبون» جدید برای انتشار پیام‌هایش خبر داده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.