آبی هم به رنگ‌های کرونایی اضافه شد

جوانان در معرض خطر کرونای جهش‌یافته

شهروندآنلاین- شهرها پس از گذر از وضعیت زرد به وضعیت آبی می‌رسند. عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا از کاهش بار بیماری در کشور خبر می‌دهد؛ شرایطی که به موجب آن وضعیت جدیدی تحت‌عنوان رنگ آبی یا کم‌خطر برای شهرها تعریف شده است. «بر این اساس شهرها پس از گذر از وضعیت زرد به یکباره به رنگ سفید نمی‌رسند و به وضعیت آبی خواهند رفت که به معنای از بین رفتن ویروس در آن منطقه نیست.»

به گفته مسعود مردانی براساس مصوبات ستاد کشوری کرونا وضعیت آبی هم به رنگ‌بندی‌های قبلی اضافه شده و بر این اساس شهرها از وضعیت زرد (خطر متوسط) به وضعیت آبی یا کم‌خطر می‌روند و سپس در صورت تداوم شرایط مناسب، به رنگ سفید وارد می‌شوند. «با این شیوه پس از کاهش آمار دیگر این احساس به وجود نمی‌آید که کرونا کلا از بین رفته، بلکه هشداری خواهد بود که بر رعایت پروتکل‌ها پایبند باشیم.»

به گفته مردانی خوشبختانه وضعیت بسیار خوب است و ورودی کمی به بیمارستان‌ها داریم و به دنبال آن موارد مرگ‌ومیر نیز کاهش یافته است. «با توجه به جهش ویروس کرونا در مناطق مختلفی مانند انگلستان، آفریقا و… نگرانی‌هایی وجود دارد که منطقی است اما، تاکنون موارد گزارش شده از نوع جهش‌یافته آن در کشور تغییری در روند کل بیماری ایجاد نکرده است.»

به باور او  سرایت‌پذیری نوع جهش‌یافته ویروس کرونا بسیار بالاست و جوانان هم در معرض خطر بیشتری هستند، اما مرگ‌ومیر آن خوشبختانه زیاد نیست. «آلودگی هوا می‌تواند سبب افزایش موارد ابتلا به بیماری شود از این‌رو توصیه می‌کنیم در شهرهایی که آلودگی هوا شدت بالایی دارد، مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای قلبی، ریوی و… از منزل خارج نشوند که هم از آلودگی هوا مصون باشند و هم احتمال ابتلا به کرونا در آنها به حداقل برسد.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.