حمله‌کنندگان به کنگره در چنگ FBI

FBI برای هر گونه اطلاعات از افراد مسئول در بمبگذاری در دفترهای کمیته احزاب سیاسی در جریان حمله به ساختمان کنگره آمریکا جایزه تعیین کرد. همچنین پرونده دیگر متهمان این حمله در دست بررسی است.
یکی از قانونگذاران ایالت ویرجینینای غربی و همچنین مردی که روی صندلی نانسی پلوسی نشسته، ازجمله متهمان حمله روز چهارشنبه به ساختمان کنگره هستند. ژنرال جفری روزن، دادستان کل ایالات متحده آمریکا، اعلام کرد که FBI با پلیس واشنگتن در بررسی و تحقیق در مورد پرونده قتل یکی از افسران پلیس که روز چهارشنبه در دفاع از ساختمان کنگره زخمی شده بود، همکاری خواهد کرد. او از ارایه جزئیات بیشتر در مورد این پرونده خودداری کرد. استیون دانتونو، معاون رئیس‌پلیس FBI واشنگتن اعلام داشت که ترک‌کردن ناحیه واشنگتن دی‌سی به معنای فرار از قانون نیست و اگر مشخص شود که در حمله به کنگره نقش داشته‌اید، قطعا قانون به سراغ شما خواهد آمد.
وزارت دادگستری آمریکا روز جمعه از جزئیات مربوط به 13 متهم در جریان اغتشاشات پرده برداشت. ازجمله این افراد می‌توان از کلیولند مردیت به اتهام تهدید پلوسی و حمل اسلحه غیرقانونی  و ریچارد بارنت، مردی که به نشانه بی‌احترامی پاهای خود را روی میز پلوسی گذاشته، نام برد. از دیگر متهمان نیک اُکس، از اعضای اصلی گروه فاشیستی راستگرای افراطی Proud Boys‎ است که عکسی از خود در حال سیگارکشیدن در ساختمان کنگره در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده بود. لونی کافمن نیز که کامیون حاوی کوکتل مولوتوف و اسلحه خود را نزدیک کنگره پارک کرده بود نیز از دیگر متهمان است.  FBI افراد را به ارایه هرگونه اطلاعات بیشتر از اغتشاشگران در جریان حمله به ساختمان کنگره آمریکا تشویق کرد.

مترجم: مهرناز الماسی
منبع: Reuters

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.