اصغر فرهادی در فهرست آتش‌افروزان سال ۲۰۲۱!

مهم‌ترین فیلم‌های جشنواره‌ای سال ۲۰۲۱ که جشنواره‌ها را به آتش خواهند کشید معرفی شدند

نشریه سینمایی ددلاین هم «قهرمان» اصغر فرهادی را یکی از مهم‌ترین فیلم‌هایی نامید که جشنواره‌های سینمایی در سال ۲۰۲۱ به دنبال نمایش‌شان هستند.

شهروندآنلاین: دو هفته پس از شهروندآنلاین که از رونمایی قطعی فیلم «قهرمان» در جشنواره سینمایی کن خبر داده بود، نشریه سینمایی «ددلاین» که روابط بسیار نزدیکی با پخش‌کننده بین‌المللی چند فیلم آخر اصغر فرهادی دارد، فیلم جدید این کارگردان را به عنوان یکی از فیلم‌های قطعی جشنواره کن معرفی کرد. این نشریه همچنین «قهرمان» را یکی از مهم‌ترین فیلم‌هایی نامید که جشنواره‌های سینمایی در سال ۲۰۲۱ به دنبال نمایش‌شان هستند.

یک سال متفاوت

ظاهرا اوضاع جشنواره‌های سینمایی در سال ۲۰۲۱ کاملا متفاوت از جشنواره‌های سال ۲۰۲۰ خواهد بود. جشنواره‌هایی که پس از گذراندن شرایطی بی‌سابقه، با آغاز واکسیناسیون جهانی کرونا انتظار شرایطی آرام‌تر را به‌خصوص در نیمه دوم سال دارند، با اینکه در ماه‌های آغازین سال سایه کرونا همچنان بر سر جشنواره‌هاست و باعث تعویق برگزاری فستیوال‌های مهمی مانند برلین و ساندنس شده و حتی فستیوال کن را هم بی‌نصیب نگذاشته و دچار تردید کرده که آیا می‌توانند دوره آتی خود را در اواخر اردیبهشت به شکل عادی برگزار کنند یا اینکه ناچار به تعویق دوباره این رخداد مهم سینمایی خواهند شد!

فهرست آرزوها

با اینکه اکران فیلم‌ها و برگزاری جشنواره‌های سینمایی در سال ۲۰۲۰ اوضاع عادی نداشت و در بسیاری از کشورها تعطیل شد یا با ظرفیت حداقلی برگزار شد، اما تولید فیلم در این سال تا حد زیادی شرایط همیشگی‌اش را داشت و بنابراین جشنواره‌های سینمایی امسال طیف وسیعی از فیلم‌های مهم و جذاب را در اختیار خواهند داشت که یا در سال ۲۰۲۰ تولید شده‌اند یا که قرار بود در این سال روی پرده بروند، اما فرصت نمایش نیافتند.
حالا در چنین شرایطی نشریه سینمایی ددلاین سراغ چنین فیلم‌هایی رفته و درباره مهم‌ترین آثار سال ۲۰۲۱ که قطعا مورد توجه جشنواره‌های سینمایی قرار خواهند گرفت، گزارش داده است. فهرستی که «قهرمان» اصغر فرهادی هم یکی از آنهاست- که به‌تازگی فیلمبرداری‌اش به پایان رسیده است.

قهرمان در کن

نهمین فیلم کارنامه اصغر فرهادی بعد از «رقص در غبار»، «شهر زیبا»، «چهارشنبه‌سوری»، «درباره الی»، «جدایی نادر از سیمین»، «گذشته»، «فروشنده» و «همه می‌دانند» به نام «قهرمان» که به‌تازگی فیلمبرداری‌اش تمام شده و وارد مراحل پس از تولید شده، یکی از مهم‌ترین فیلم‌های سال است. فیلمی با بازی امیر جدیدی، محسن تنابنده، رعنا آزادی‌ور، فرشته صدرعرفایی، سارینا فرهادی و جمعی از بازیگران شیرازی که اغلب جشنواره‌های دنیا برای رونمایی از آن در رقابتی دشوار هستند. اما این فیلم که با تهیه‌کنندگی کمپانی فرانسوی ممنتو پیکچرز ساخته شده (و احتمالا پخش آن نیز بر عهده این شرکت خواهد بود) بی‌تردید برای استمرار موفقیت‌های اصغر فرهادی روی جشنواره‌های خاصی تمرکز دارد؛ به‌خصوص که در تمام سال‌های اخیر شاهد بوده‌ایم که فرهادی پس از فیلم موفق «جدایی» (که با کسب جایزه خرس طلایی جشنواره برلین تور فستیوالی خود را آغاز کرد)، آثار اخیرش از جمله «گذشته»، «فروشنده» و «همه می‌دانند» را در جشنواره کن رونمایی کرده و به همین دلیل احتمالا قرار است فیلم «قهرمان» نیز اولین نمایش جهانی خود را در هفتادوچهارمین جشنواره کن تجربه کند. اتفاقی که البته به گزارش خبرگزاری ایسنا هنوز قطعی نیست و مشخص نشده که آیا این جشنواره امسال در همان تاریخ همیشگی‌اش (سی‌ام اردیبهشت تا یازدهم خرداد) برگزار خواهد شد یا اینکه تا زمان نتیجه‌دادن واکسیناسیون کرونا به تعویق خواهد افتاد.

فیلم‌های مهم سال

نشریه ددلاین در گزارشی که درباره «قهرمان» اصغر فرهادی داشته، به دیگر فیلم‌های مهم سال هم اشاره کرده است. فیلم‌هایی که کارگردانان مهمی چون جوئل کوهن، باز لورمن، ترنس مالیک، کلر دنی، جین کمپیون، کنت برانا و پل ورهوفن را روی صندلی کارگردانی دارند.
از نگاه نشریه ددلاین فیلم‌های «قدرت یک سگ» از جین کمپیون، فیلم زندگینامه‌ای «الویس پرسلی» ساخته باز لورمن، «مکبث» از جوئل کوهن، «سه هزار سال آرزو» از جورج میلر و «آخرین سیاره» از ترنس مالیک مهم‌ترین فیلم‌های سال هستند که پیش‌بینی می‌شود به جشنواره‌های سینمایی 2021 رونق خواهند داد.

«دست خدا» از پائولو سورنتینو، «مثلث اندوه» ساخته روبن اوستلوند، «باگ بزرگ» از ژان پیر ژنه، «سایه کارواجیو» ساخته میشل پلاسیدو، «آتش» ساخته کلر دنی، «تصمیمِ رفتن» ساخته پارک چون-ووک کره‌ای، «تنگنا» از ژانگ ییمو، «گزارش فرانسوی» وس اندرسون، «بلفاست» کنِت برانا، «سه طبقه» نانی مورتی، «آب راکد» تام مک‌کارتی، «آنِت» لئو کاراکس و «بندتا» ساخته پل ورهوفن دیگر فیلم‌های مهم سال ۲۰۲۱ خواهند بود.

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.