فریب ۱۹۵ خریدار خودرو

مرد تبهکار که سابقه طولانی در تأسیس شرکت‌های صوری دارد این‌بار با افتتاح یک نمایندگی فروش خودرو، ۱۹۵ خریدار را سرکیسه کرد. متهم که ۲۰ گوشی تلفن همراه داشت، در غرب پایتخت دستگیر شد. این کلاهبردار که کارنامه سیاهی در پرونده قضایی‌اش دارد با شکایت ۱۹۵ مالباخته در غرب پایتخت بار دیگر راهی زندان شد.

کلاهبرداری‌های زنجیره‌ای

چندی پیش پرونده کلاهبرداری زنجیره‌ای از خریداران خودرو  در کلانتری 138 جنت‌آباد  به جریان افتاد؛ بررسی‌ها نشان می‌داد که شاکیان برای یکی از نمایندگی‌های فروش خودرو مبالغی پول واریز کرده‌اند. این در حالی بود که شاکیان در موعد تحویل خودرو متوجه بسته‌شدن نمایندگی شدند. چندین‌بار دیگر به دفتر فروش خودرو رفتند اما در آخر پی به صوری‌بودن نمایندگی بردند.
پرونده شکایت‌ها هر روز افزایش پیدا می‌کرد. شاکیان به دنبال سرمایه‌شان بودند اما از مدیر نمایندگی خبری نبود. با شکایت مالباختگان خودرو  عوامل تیم عملیات کلانتری جنت‌آباد با انجام رصدهای اطلاعاتی و تحقيقات گسترده پليسی دريافتند که مدیر نمایندگی یکی از مجرمان سابقه‌دار است.

او پیش‌تر هم با همین عنوان شرکت‌های مختلفی در سطح کشور افتتاح کرده بود. او هر بار با راه‌اندازی شرکت‌های خیالی طعمه‌هایش  را سرکیسه می‌کرد. متهم سابقه‌دار باوجود تحمل سال‌ها حبس و تجربه زندان بار دیگر نقشه مجرمانه خود را عملی کرده بود. همین اطلاعات کافی بود تا ردزنی‌های پلیسی آغاز شود.

اقدامات مجرمانه با ۲۰ گوشی

پلیس مخفیگاه‌های احتمالی متهم را تحت نظر قرار داد تا اینکه متهم در منطقه جنت آباد شناسایی شد. با هماهنگی‌های قضائی متهم در مخفیگاهش دستگیر و برای تکمیل تحقیقات پلیسی به کلانتری جنت‌آباد منتقل شد.
مأموران کلانتری از  مخفیگاه متهم بيش از 20 دستگاه گوشی تلفن همراه و انواع سيمکارت کشف کردند.  متهم  در بازجويی‌های فني پليسي به جرم خود اعتراف کرد.

او به مأموران گفت: «آگهی‌های متعددی با نام و عناوين جعلی در سایت‌‌های اینترنتی منتشر کردم؛ آگهی‌ها در زمینه فروش خودرو بود، خود را به عنوان مدیر نماینده یکی از خودروسازان جا زدم و با این شیوه اعتماد خریداران خودرو را جلب کردم. وقتی قسمتی از پول خودرو را واریز کردند، در زمان مقرر نمایندگی را تخلیه و خط تلفن خود را خاموش  کردم.

فریب ۱۹۵ خریدار خودرو

۱۹۵ شاکی تا کنون در پرونده این متهم سابقه‌دار شناسایی شده‌اند. مالباختگان خودرو در غرب پایتخت، در جلسه رسیدگی مدیر قلابی شرکت صوری را شناسایی و از متهم شکایت کردند. سرهنگ موقوفه‌ای رئیس‌پلیس پیشگیری تهران با اعلام این خبر گفت: «کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری‌شده را 10 میلیارد ریال محاسبه کرده‌اند. متهم هم پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانونی تحويل مرجع قضائی شد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.