یک روحانی کاندیدای ریاست فوتبال

یک روحانی و فردی که مدعی شده در صداوسیما کار کرده، برای شرکت در انتخابات ثبت نام کردند

ثبت نام از کاندیداهای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال در حالی به پایان رسید که افرادی خارج از فضای این رشته هم نامزد شده‌اند؛ ازجمله این افراد می‌توان به یک روحانی و یک کارمند اشاره کرد!

انتخابات فدراسیون فوتبال فارغ از جنگ‌های افراد مختلف برای تصدی پست‌های پرتعداد ریاست و هیأت‌رئیسه به اتفاقات عجیب‌وغریب هم کشیده شده است.

ماجرا از جایی شروع شد که فدراسیون جهانی فوتبال برای اصلاح اساسنامه فدراسیون ایران پافشاری زیادی کرد. فیفا در این خصوص اصرار داشت که انتخابات کاملا مجزا از اتفاقات دولتی و به صورت کاملا آزادانه برگزار شود و هر فردی که فکر می‌کند شایستگی ریاست فوتبال ایران را دارد، در این انتخابات شرکت کند. در چنین فضایی با توجه به اینکه حتی آیتم داشتن مدرک تحصیلی بالای لیسانس هم حذف شده، طبیعی است نام های عجیب‌وغریبی نیز در این فضای رقابتی وارد شوند.

امروز که آخرین مهلت ثبت نام ازکاندیداهای فدراسیون فوتبال بود، افرادی به ساختمان فدراسیون رفتند که چهره‌ای غیر آشنا داشتند اما ثبت نام خود را نهایی کردند!

یکی از این افراد روحانی‌ای به نام ستار عبدی‌پور است که ظاهرا در استان البرز  فعالیت‌هایی داشته است. او امروز ثبت نام خود را برای ریاست فدراسیون فوتبال نهایی کرد و نامش بر سر زبان‌ها افتاد. جالب اینکه خبرنگاران نیز با این فرد گفت‌وگویی داشتند و صحبت‌های جالبی را شنیدند. او این طور خود را معرفی کرد: «از استان البرز. بنده ستار عبدی‌پور هستم و برای ریاست فدراسیون ثبت نام کردم.»

این نامزد عجیب حضور در صندلی ریاست فدراسیون فوتبال سپس در پاسخ به این سوال که آیا سابقه ورزشی هم دارد، گفت:«بله؛ سابقه هم دارم. دوره مربیگری هم رفته‌ام. اگر خداوند توفیق بدهد، بتوانیم در این زمینه خدمت کنیم.»

از عبدی‌پور درباره مهره‌های او برای حضور در پست نایب‌رئیس اول و نایب‌رئیس دوم سوال پرسیده شد و او البته این طور پاسخ داد: «حالا ببینیم چه می‌شود.»

او در پاسخ به این سوال که چه سابقه ورزشی و مدیریتی در کارنامه او وجود دارد، بیان کرد: «بله داریم؛ سابقه فرهنگی و  مدیریتی داریم؛ در استان البرز.»

ستار عبدی‌پور که بی‌شک می‌توان او را عجیب‌ترین متقاضی صندلی مدیریت فوتبال ایران دانست، سپس در واکنش به این سوال که آیا امضاهای لازم را برای حضور در انتخابات در اعضای مجمع گرفته، پاسخ مثبت داد.

سوال بعدی از این نامزد پست ریاست فدراسیون این بود که آیا می‌تواند در این شرایط بحرانی فدراسیون به بهبود وضعیت کمک کند و او این‌طور پاسخ داد: «امروز بله. هر کاری مبنای پاکی، درستکاری و صداقت باشد را می‌توان انجام داد. خداوند می‌گوید، هر جا پاکی باشد، خداوند هم یاری می‌کند. امروز فدراسیون فوتبال اگر مبنایش پاکی و صداقت باشد، ان‌شاءالله زمینه رشد فوتبال هم بیشتر می‌شود.»

خبرنگاری دوباره از این نامزد خواست تا به طور دقیق‌تر و شفاف‌تر در مورد سوابق ورزشی‌اش توضیح بدهد و او گفت: «عرض کردم کارهای فرهنگی و ورزشی انجام داده‌ام. سه کتاب هم ان‌شاءالله در آستانه چاپ داریم؛ فوتبالیست‌های آسمانی، دیپلماسی فرهنگی در فوتبال و…  در حال انجام‌دادن این کارها هستیم. با فوتبال آشنایی داریم. ان‌شاءالله اگر خدا توفیق بدهد، بتوانیم خدمتی کنیم.»

یکی دیگر از افرادی که امروز حسابی جلب توجه کرد، ‌برای شرکت در انتخابات فدراسیون فوتبال آمده بود. فردی به نام امامی که مدعی شد سابقه کار در صداوسیما را دارد و رزومه‌ای کاملا حجیم از خودش را به فدراسیون آورده بود! او البته هیچ سابقه فوتبالی نداشت اما برای حضور در انتخابات هیأت‌رئیسه فدراسیون ثبت نام کرد!

این دو نفر اگر چه مقابل خبرنگاران فدراسیون فوتبال حاضر شدند و نام‌شان مطرح شد اما به گفته مسئولان فوتبال آزادشدن انتخابات باعث شده از این دست افراد غیرآشنا زیاد برای حضور در انتخابات اعلام آمادگی کنند. افرادی که به احتمال فراوان صلاحیت‌شان رد می‌شود و نمی‌توانند وارد مجمع انتخاباتی شوند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.