جنگ پنج‌گانه برای صندلی شماره یک فوتبال

بررسی شرایط چهره‌هایی که برای ریاست فدراسیون فوتبال کاندیدا شده‌اند

مهلت نام‌نویسی از نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال امروز به پایان رسید و درنهایت مشخص شد که شاهد یک جنگ پنج‌گانه در این خصوص خواهیم بود؛ جایی که نام‌های جذابی هم مشاهده می‌شوند.

ثبت‌نام از کاندیداهای انتخابات فدراسیون فوتبال مهم‌ترین سوژه این رشته پرمخاطب ورزشی طی روزهای گذشته بوده است. فدراسیون فوتبال در این چند روز رفت‌وآمدهای زیادی را به خود دید، افرادی که می‌خواهند پست‌های مهم مدیریتی در فوتبال را به دست آورند، طی روزهای گذشته به فدراسیون رفتند و ثبت‌نام کردند. در این بین جذاب‌ترین بخش مربوط به کاندیداهای ریاست فدراسیون است.

با پایان یافتن مهلت قانونی ثبت‌نام از کاندیداها مشخص شد که پنج نفر از افراد شاخص فوتبال، یک رقابت جذاب را برای ریاست خواهند داشت. پنج نفری که در ادامه به وضعیت آنها پرداخته شده است:

حیدر بهاروند؛ سرپرست فدراسیون به دنبال بقا

اگر چه بحث‌هایی درباره بازنشستگی‌ سرپرست کنونی فدراسیون فوتبال وجود دارد، اما همچنان او می‌خواهد در رأس قدرت باقی بماند. او ائتلافی جالب با شهاب عزیزی خادم انجام داده و امیدوار است که اگر خودش هم رئیس نشد، عزیزی خادم صندلی ریاست را تصاحب کند تا خودش به عنوان نایب‌رئیس اول کار کند.

نایب‌رئیس اول پیشنهادی: شهاب عزیزی خادم

نایب‌رئیس دوم پیشنهادی: منصور قنبرزاده

نایب‌رئیس بانوان پیشنهادی: شهره موسوی

شهاب‌الدین عزیزی خادم؛ در پی بازگشت مقتدرانه

شهاب‌الدین عزیزی خادم که پیش از این در تیم حیدر بهاروند به عنوان نایب‌رئیس معرفی شده بود، روز پنجشنبه با حضور در فدراسیون فوتبال برای ریاست نام‌نویسی کرد. عزیزی خادم روز شنبه برای نایب‌رئیسی بهاروند ثبت نام کرد. ترکیب او و حیدر بهاروند شبیه هم است و منصور قنبرزاده در تیم هر دو نفر حضور دارد.

نایب‌رئیس اول پیشنهادی: حیدر بهاروند

نایب‌رئیس دوم پیشنهادی:منصور قنبرزاده

نایب‌رئیس بانوان پیشنهادی: شهره موسوی

علی کریمی؛ اسطوره با شعار پاکی وارد شد

کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال ایران که چند سالی هم در عرصه مربیگری فعالیت کرد اما به موفقیتی نرسید، حالا برای قبول مسئولیتی سنگین وارد میدان شد. علی کریمی که قبلا حضورش را اعلام کرده بود برای ریاست نام‌نویسی کرد و حالا امیدوار است بتواند با آوردن رأی در انتخابات شعارهایی را که درباره پاکی فوتبال طی چند سال داده بود، اجرایی کند.

نایب‌رئیس اول پیشنهادی: مهدی مهدوی‌کیا

نایب‌رئیس دوم پیشنهادی: سعید دقیقی

نایب‌رئیس بانوان پیشنهادی: فاطمه علیپور

مصطفی آجورلو؛ سردار با توپ پر آمد

مدیرعامل سابق باشگاه‌های پاس و تراکتور یکی از چهره‌های مهم و قابل توجه انتخابات فدراسیون فوتبال است که در بدو ورود به محل ثبت نام، ترجیح داد با خبرنگاران گفت‌وگو نداشته باشد و آن را به بعد از ثبت نام موکول کرد. آجورلو که با باشگاه پاس سابقه قهرمانی در فوتبال ایران را دارد پیش از این نیز دو بار برای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال شرکت کرده بود. او حالا به عنوان یک نامزد دانه‎درشت وارد میدان شده و با توجه به شرایط سیاسی موجود در ایران بخت زیادی برای خود قائل است.

نایب‌رئیس اول پیشنهادی: علیرضا نصراصفهانی

نایب‌رئیس دوم پیشنهادی: سعید فتاحی

نایب‌رئیس بانوان پیشنهادی: لیلا محمدیان

کیومرث هاشمی؛ مدیر قدیمی به دنبال جایگاه فوتبالی

چهره مهم دیگری که امروز خودروی خود را در کوچه شلوغ فدراسیون پارک کرد، کیومرث هاشمی بود که قبلا به عنوان رئیس کمیته المپیک و قائم‌مقام رئیس سازمان تربیت بدنی در ورزش ایران مشغول بوده و در دوره کمیته انتقالی نیز ریاست این کمیته را برعهده داشته است. او از نامزدهای دانه‌درشت انتخابات است و گفته می‌شود با مهدی محمدنبی، دبیرکل کنونی فدراسیون، ائتلاف کرده است.

 

نایب‌رئیس اول پیشنهادی: غلامرضا بهروان

نایب‌رئیس دوم پیشنهادی: علیرضا رحیمی

نایب‌رئیس بانوان پیشنهادی: پریا شهریاری

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.