سکه در سراشیبی سقوط به کانال ۱۰ میلیون تومانی

حباب سکه 250هزار تومانی شد

بازار ارز در روزهای اخیر با کاهش روبه‌رو شده و به موازات آن قیمت طلا نیز روند افت داشته است.

ریزش قیمت‌ها در بازار طلا با شتاب ادامه دارد، به طوری که بهای سکه در پایان معاملات امروز با ریزش حدود ۸۰۰ هزار تومانی در آستانه سقوط به کانال ۱۰ میلیون تومانی قرار گرفت.

بر این اساس،  ارزش سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در ساعت ۱۷ امروز به ۱۱میلیون و ۵۰ هزار تومان رسید. سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۰ میلیون  و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد، همچنین نیم‌سکه بهار آزادی ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی هم ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد.

علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۹۸ هزار و ۱۵۳ تومان و انس جهانی طلا نیز به یک‌ هزار و ۸۵۰ دلار و سنت رسید.

در همین رابطه «ابراهیم محمدولی»، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران  گفت: «در کاهش قیمت طلا در روزهای اخیر دو عامل به صورت مستقیم تأثیر گذار بوده است که نخستین عامل،  کاهش انس جهانی است.

عامل دوم افت نرخ سکه،  قیمت ارز است، بازار ارز در روزهای اخیر با کاهش روبه‌رو شده و به موازات آن قیمت طلا نیز روند افت داشته است.»

او ادامه داد: «وقتی این دو عامل رخ می‌دهد، عامل سوم تقاضا نیز وارد شده و بر کاهش قیمت اثر می‌گذارد، یعنی با افت قیمت طلا میزان تقاضا نیز کاهش می‌یابد. در روزهای اخیر نیز مردم با نزول قیمت طلا، خرید خود را به تعویق انداخته‌اند تا ببینند در روزهای آینده وضعیت بازار به چه صورت خواهد بود. این کاهش تقاضا هم خود عاملی در افت قیمت طلا در روزهای اخیر بوده است.»

او به وضعیت حباب در بازار سکه نیز اشاره کرد و گفت: «بر اساس قیمت امروز،  سکه بین ۲۵۰ تا ۲۷۰ هزار تومان حباب دارد.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.