آزمایشات بالینی واکسن ساخت کوبا در ایران انجام می‌شود

روایت کوبا از همکاری با ایران برای تولید مشترک واکسن کرونا

موسسه واکسن فینلای کوبا گفته است قرارداد آزمایش بالینی واکسن جدید با موسسه پاستور ایران به امضا رسیده است.

به گزارش شهروند ‌آنلاین و به نقل از تسنیم، دولت کوبا روز جمعه نوزدهم دی (هشتم ژانویه) اعلام کرد که با ایران توافق‌نامه‌ای را امضا کرده است که به موجب آن فناوری پیشرفته‌ترین واکسن نامزد تولید نهایی در هاوانا به ایران منتقل شده و انجام آزمایشات بالینی انسانی مرحله سوم در ایران انجام خواهد شد.

به گزارش رویترز، مسئولان کوبایی اعلام کرده‌اند که فاز دوم تست پیشرفته‌ترین واکسن خود به نام 2 Soberana را که از روز بیست‌ودوم دسامبر شروع شده بود، به اتمام رسانده‌اند و قصد دارند فاز سوم آزمایش را با 150هزار نفر در هاوانا پایتخت شروع کنند.

موسسه واکسن فینلی کوبا گفته است قرارداد آزمایش بالینی واکسن جدید با موسسه پاستور ایران به امضا رسیده است.

این موسسه کوبایی در حساب توییتر خود نوشته است: «این هم‌افزایی دو کشور را قادر خواهد ساخت در ایمن‌سازی علیه ویروس کرونا با سرعت بیشتری پیشرفت کنند.»

دکتر کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو نیز در این‌باره گفت: «همکاری‌های مشترک ایران (انستیتو پاستور ایران) و کوبا(مرکز ایمنی شناسی مولکولی و انستیتو فینلای کوبا) این‌بار برای تولید مشترک واکسن ‎کووید-19 تداوم می‌یابد. این هم‌افزایی به دو کشور امکان می‌دهد تا در ایمن‌سازی علیه کرونا سریع‌تر حرکت کنند.»

او افزود: «انستیتو پاستور ایران سابقه همکاری طولانی با نهادها و موسسات زیرمجموعه ‎BioCubaFarma دارد. اینک اما روابط دوستی بین دو کشور با همکاری‌های مربوط به واکسن علیه کووید-19 تقویت خواهد شد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.