دستور جدید وزیر بهداشت؛ تست و قرنطینه مسافران اروپایی

شناسایی ۴ مورد جدید کرونای جهش‌یافته انگلیسی در ایران

شهروندآنلاین: مسافران اروپایی قرنطینه می‌شوند. وزیر بهداشت از شناسایی چهار مورد جدید کرونای جهش‌یافته انگلیسی در ایران می‌گوید. «چهار مورد جدید از ویروس موتاسیون‌یافته و جهش‌یافته انگلیسی یا اروپایی می‌توانیم در کشور گزارش کنیم که تأیید شده است.»

به گفته سعید نمکی بعد از موردی که قبلا از ویروس جهش‌یافته کرونا اعلام شده بود، در ردیابی‌هایی که برای ویروس جدید انجام شده، یک خانواده ایرانی که مسافرتی به اروپا داشتند، علامت پیدا کردند.

نمکی در توضیح بیشتر می‌گوید: «مسافران با PCR منفی وارد کشور می‌شوند، اما با سامانه‌ای مرتب رصد می‌کنیم و این افراد در خانه‌ها قرنطینه می‌مانند و به محض شروع علایم نمونه‌گیری می‌کنیم.»

او ادامه می‌دهد: «در مجموع یکی از هموطنان که با خانواده به خارج از کشور سفر کرده بودند، علامت پیدا کرد. او در خانه قرنطینه بود. پنجشنبه گذشته تست‌های لازم را گرفتیم و بررسی‌های مجدد انجام شد. نهایت شب گذشته ساعت یازده و نیم به من خبر دادند این چهار مورد هم در آزمایشگاه ریفرانس ما از نوع ویروس موتاسیون‌یافته انگلیسی است. بلافاصله دستورات جدیدی را برای مراقبت از بقیه موارد به معاونت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی صادر و ابلاغ کردم.»

قرنطینه شوند

ضروری است همه مسافرانی که از اروپا به صورت مستقیم یا غیرمستقیم از مرزهای هوایی، زمینی و دریایی وارد کشور می‌شوند، علاوه بر تست مجدد در مبادی ورودی، به مدت مناسب و منطبق با پروتکل‌های مربوطه در محل سکونت به صورت قرنطینه به سر ببرند؛ دستور جدید وزیر بهداشت. سعید نمکی در نامه‌ای خطاب به دکتر علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی را مکلف به اجرای همه دستورالعمل‌های مربوطه دانست.

نمکی در این‌باره می‌گوید: «همکاران بهداشتی مکلفند همه روزه در مورد سلامتی و ردیابی علایم بیماری به طریق مقتضی پیگیری کنند و در صورت مثبت‌شدن تست فرد مذکور یا بروز علایم در او، افراد مستقیم مرتبط از جمله خانواده و همچنین افراد غیرمستقیم مرتبط مانند رانندگانی که در ایاب و ذهاب آنان نقش داشتند، از لحاظ تست و سایر موارد مورد بررسی قرار گیرند.»

وزیر بهداشت ادامه می‌دهد: «درخصوص ورود مسافران غیراروپایی همان‌گونه که قبلا اعلام شده، ضروری است سطح بررسی‌ها و مراقبت‌های لازمه را افزایش داده و با پروتکل‌های سختگیرانه‌تر امکان هرگونه مغفول‌ماندن موارد مبتلا مرتفع شود.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.