پشت‌پرده 120 ثانیه از شکنجه یک پسر معلول

ناپدری این پسربچه دستگیر شده است

بی‌پناه و بی‌دفاع است، حتی نمی‌تواند فریاد بزند. وحشت می‌کند، درد می‌کشد، حتی مرگ را جلوی چشمانش می‌بیند، اما کاری از دستش برنمی‌آید. پسربچه‌ای که در تله ترسناک ناپدری‌اش گرفتار شده و شکنجه می‌شود. با لباس آبی و سری تراشیده روی صندلی ایستاده است. ناپدری برهنه، دوربین به دست سراغش می‌رود و 120 ثانیه هولناک را ضبط می‌کند. دستش را روی گلوی پسربچه قرار می‌دهد، تا حدی که نفسش قطع شود، فشار می‌دهد. این ناپدری بی‌رحم تمام این لحظات پر از درد را با دوربین موبایلش فیلم می‌گیرد. حالا این فیلم در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌چرخد.

این کلیپ دلخراش روز بیستم دی ماه منتشر شد. دردناک‌ترین نکته ماجرا این است که پسربچه دارای معلولیتِ سندروم داون است. این بچه معلول در مقابل تمام شکنجه‌ها سکوت کرده و توان دفاع ندارد.

با انتشار این کلیپ دلخراش بلافاصله موضوع در دستور کار مـأموران و مسئولان بهزیستی قرار گرفت. در ادامه خبر رسید که این ناپدری سنگدل دستگیر شده است.

پیگیری‌های بهزیستی

علیرضا وارثی، مدیرکل بهزیستی استان قزوین در پی انتشار این فیلم کودک‌آزاریِ توضیحاتی ارایه کرد. او دراین‌باره گفت: «چند روز پیش فیلمی در فضای مجازی، مبنی بر آزار و اذیتِ یک کودک معلول منتشر شد. ما مطلع شدیم که این کودک معلول توسط فردی ناشناس مورد آزار و اذیت جسمی قرار گرفته است. تصاویر دلخراش و متأثر‌کننده آن نیز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. با بررسی‌های به عمل آمده و براساس فیلم منتشر شده، مشخص شد که این کودک‌آزاری در شهر تاکستان صورت گرفته است. بنابراین مراتب به صورت جدی و اورژانسی در دستور کار اورژانس اجتماعی، حراست، بازرسی و اداره بهزیستی شهرستان قرار گرفت.

با آغاز تحقیقات هیچ‌گونه نشانه‌ای از اینکه محل وقوع معلول‌آزاری، با مراکز نگهداری توانبخشی بهزیستی شهرستان تاکستان یا اینکه با مراکز نگهداری بهزیستی با مشخصات داخل تصویر تطبیق داشته باشد، به دست نیامد. بنابراین موضوع سریعا به استحضار دادستانی شهرستان تاکستان رسید. در ادامه پیگیری‌های لازم در دستور کار حوزه قضائی قرار گرفت.»

بازداشت ناپدری سنگدل

درنهایت نیز با پیگیری بهزیستی استان قزوین و همکاری دادستانی، ناپدری که کودک سندروم داون را آزار داده بود، دستگیر شد. مدیرکل بهزیستی استان قزوین در ادامه صحبت‌هایش گفت: «حمایت از حقوق کودکان و معلولان در قانون به سازمان بهزیستی محول شده است. بنابراین این سازمان، هیچ‌گونه مماشاتی را در تضییع حقوق این عزیزان برنمی‌تابد. به شدت با مسأله معلول‌آزاری و کودک‌آزاری برخوردِ قانونی خواهد کرد. این اقدام ناشایست و غیرانسانی را نیز محکوم می‌کند. سازمان بهزیستی به‌عنوان اولین متولی و مدافع حقوق کودکان و معلولان، تمام امکانات و توان خود را در راستای شناسایی عامل یا عوامل این اتفاق خواهد کرد. این سازمان هیچ‌گونه اغماض و مسامحه‌ای را در این خصوص، جایز نمی‌داند. در حال حاضر نیز موضوع با جدیت کامل در دستور کار سازمان و دستگاه قضائی قرار گرفته و در اسرع وقت، قانون، عاملان این امر را به مجازات اعمال خود خواهد رساند.»

او اضافه کرد: «از شهروندان تقاضا داریم چنانچه از این گونه موارد مطلع هستند بلافاصله به اورژانس اجتماعی استان یعنی با شماره ۱۲۳ تماس حاصل کنند تا پیگیری‌های لازم انجام شود.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.