گل‌محمدی: کری‌خوانی نتیجه دربی را عوض نمی‌کند

سرمربی پرسپولیس پیش از دربی 94 می‌گوید تیمش به دنبال شکستن طلسم 40 روزه و پیروزی برابر استقلال است

با اینکه مدیران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس وارد فضای کری‌خوانی شده‌اند، یحیی گل‌محمدی در نهایت آرامش قبل از دربی به صحبت پرداخت.

یحیی گل‌محمدی، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس خوب می‌داند که بعد از شکست در فینال لیگ قهرمانان آسیا و سه تساوی متوالی در لیگ برتر، فتح دربی می‌تواند بهترین فرصت برای خروج او از زیر فشارهای اخیر باشد. او که امروز در نشست خبری پیش از دربی 94 حاضر شده بود، درباره جنبه‌های مختلف این بازی به صحبت پرداخت.

هدف پرسپولیس گرفتن سه امتیاز است

بازی حساسی را در پیش داریم. دربی همیشه حساسیت‌های خاص خودش را دارد. طرفداران دو تیم با این بازی خاطرات خوب و بد زیادی دارند. امیدوارم بتوانیم فردا خاطره خوبی از خودمان به جا بگذاریم و دل هواداران را شاد کنیم. بازی سختی برای هر دو تیم خواهد بود. در دربی حفظ تمرکز مهم است و باید از موقعیت‌ها به خوبی استفاده کنیم. آنالیز خوبی روی حریف داشتیم و روی نقاط ضعف و قوت‌شان کار کردیم و امروز هم در آخرین جلسه تمرینی بیشتر کار می‌کنیم. امیدوارم فردا با یک روحیه خوب و تمرکز بالا سه امتیاز را بگیریم. از لحاظ جدولی این سه امتیاز برای ما مهم است. هدف اصلی ما گرفتن سه امتیاز است. بازیکنان از نظر بدنی و تمرینی شرایط خوبی دارند. امیدوارم بازی خوبی انجام دهیم و توانایی‌های خودمان را به اثبات برسانیم. فردا فرصت خوبی برای پرسپولیس است که نشان بدهد چه تیم بزرگی است.

با کری‌ خواندن چیزی تغییر نمی‌کند‌

من به آقای سمیعی هم درباره مسائل حاشیه‌ای اخیر و برخی مصاحبه‌ها زنگ زدم و صحبت کردم. احترام متقابل اولین چیزی است که دو رقیب باید رعایت کنند. اصل احترام لازمه رقابت است. هر دو باشگاه بزرگ هستند و مدیرانی در این دو باشگاه کار می‌کنند که شناخته‌شده هستند. من دوست دارم این فضا محترمانه باشد. وقتی مدیران بخواهند به این شکل صحبت کنند به سایر بخش‌ها انتقال پیدا می‌کند. زیبنده این دو باشگاه نیست که بخواهیم درباره این مسائل صحبت کنیم. دربی حساسیت‌های خاص خودش را دارد. درست نیست درباره مسائل حاشیه‌ای تیم‌ها صحبت کنیم، چون تمرکز بازیکنان را نیز به هم می‌زند. امیدوارم احترام متقابل وجود داشته باشد. به بازیکنان گفته‌ام اولین چیزی که برای شما باید مهم باشد، احترام به حریف است، ولی برای سه امتیاز بجنگید. باید مثل یک سرباز بجنگید و حق‌تان را بگیرید. با کری‌‌خواندن چیزی تغییر نمی‌کند.

40 روز نبردن ما را اذیت نمی‌کند

ما ۴۰ روز است که نبرده‌ایم، ولی بازی‌هایی که انجام دادیم برای بردن یک تیم کافی بود. خیلی تلاش داشتیم که سه بازی اخیر را ببریم. مقداری بدشانسی و استفاده نکردن از موقعیت‌ها باعث شد که برنده نشویم. مسأله‌ای نیست که ما را اذیت کند. این فرصت را داریم که بردن را از فردا ادامه دهیم. ما یک تیم هستیم و همه بازیکنان ما تقریبا در یک سطح هستند. من از بازیکنانم می‌خواهم وقتی به آنها فرصتی داده می‌شود، از آن خوب استفاده کنند و در جهت کمک به تیم باشند. فکر می‌کنم همه بازیکنان اندازه توان خودشان در این فصل بازی کرده‌اند. به نظرم می‌توانند بیشتر از این هم پیشرفت کنند، به شرطی که تمرکز خوبی در کارشان باشد.

مجبوریم هر ماه ترکیب‌مان را تغییر دهیم

‌ما در این چند ماه اخیر بازیکنان زیادی را از دست دادیم و ترکیب ما هر ماه تغییر پیدا می‌کرد. نمی‌توانیم به این مشکلات فکر کنیم. باید از این مشکلات سکویی برای جهش به جلو درست کنیم. نمی‌خواهیم بحث مشکلات در ذهن و و روح بازیکنان رسوخ کند. باید از این مشکلات دربیاییم. دوران واقعا سختی را در چند ماه اخیر گذراندیم. این تیم در چهار سال اخیر موفقیت‌های زیادی کسب کرده و بیشترین درآمدزایی را در فوتبال داشته است. فرصت نداریم که به مشکلات فکر کنیم؛ مشکلاتی که کمی عجیب بودند. باید به آینده فکر کنیم. تمرینات اختصاصی خوبی در این چند وقت داشتیم. فکر می‌کنم اگر موقعیتی باشد، بازیکنان ما می‌توانند از آن استفاده کنند. باید تلاش کنیم با دوندگی خوب و ایجاد فضا خودمان را در موقعیت قرار دهیم. باید خوب از این موقعیت‌ها استفاده کنیم.

دربی بدون تماشاگر هم جذاب است

فوتبال همیشه با تماشاگرانش جذاب و دیدنی است. این شرایطی که پیش آمده برای هر دو تیم یکسان است. حریف هم از داشتن هوادارانش محروم است. بازی‌کردن در یک ورزشگاه خالی لطف و جذابیت خاص دربی را از بین می‌برد. فکر می‌کنم دربی قرمز و آبی همیشه جذاب بوده؛ چه با تماشاگر و چه بدون تماشاگر.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.