بازگشت به زندان پس از ۴۸ ساعت

تبهکار اینترنتی تنها دو روز طعم آزادی را چشید، متهم با خالی‌کردن حساب طعمه‌اش بار دیگر به زندان افتاد

سابقه‌دار فیشینگ ۴۸ ساعت پس از آزادی از زندان بار دیگر راهی زندان شد. متهم با راه‌اندازی یک درگاه جعلی حساب یک خریدار پوشاک را خالی کرده بود.

وقتی شکایت برداشت غیرمجاز، روی میز پلیس فتا تهران قرار گرفت، رسیدگی به این پرونده در دستور کار قرار گرفت. بررسی‌ها نشان می‌داد شاکی وقتی قصد خرید اینترنتی داشته، به درگاه یکی از بانک‌ها هدایت شده است. او پس از درج اطلاعات حساب بانکي با تراکنش ناموفق مواجه شده، اما موجودی حسابش به صورت غيرمجاز برداشت شده است. شاکی به مأموران گفت: «به آدرس سایت طراحی‌شده توجهی نکردم. با این تصور که اطلاعات کارت بانکی خود را در سایت رسمی و معتبر ثبت می‌کنم، خرید کردم. درحالی‌که سایت، شبیه‌سازی‌شده سایت اصلی بود. بدون توجه به این موضوع در دام کلاهبرداران اینترنتی گرفتار شدم.»

تبهکاری‌های یک سابقه‌دار فیشینگ

بلافاصله پس از ثبت شکایت این مرد رسیدگی به پرونده در دستور کار قرار گرفت. اقدامات همه‌جانبه برای واکاوی زوایای پنهان پرونده آغاز شد. تحقیقات کارشناسان پلیس فتا نشان داد که سارق با ایجاد یک سایت خرید و فروش پوشاک و راه‌اندازی یک درگاه جعلی مبلغی را از حساب بانکی مالباخته به صورت اینترنتی برداشت کرده است. با اقدامات تخصصی و تکمیلی مهندسان سایبری پلیس فتا مجرم در فضای مجازی شناسایی شد. متهم که از سابقه‌داران فیشینگ بود تنها بعد از یک روز از ارتکاب به جرم در یکی از محله‌های جنوبی تهران دستگیر شد و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا انتقال یافت.

اقدام به جرم پس از آزادی

این تبهکار اینترنتی پس از حضور در پلیس فتای پایتخت و مواجه‌شدن با ادله دیجیتال موجود در پرونده به جرمش اعتراف کرد. «دو روز پیش از زندان آزاد شدم. هرگز فکر نمی‌کردم به این سرعت توسط پلیس دستگیر شوم.»

هشدار پلیسی

رئیس پلیس فتا با اعلام این خبر گفت: «چنانچه قصد خرید اینترنتی دارید، حتما از هویت فروشگاه و گردانندگان آن اطمینان حاصل کنید. در هنگام ورود اطلاعات کارت و حساب بانکی، ملاحظات امنیتی لازم را رعایت کنید. همچنین هموطنان در صورت مشاهده موارد مشابه و مشکوک می‌توانند موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با کارشناسان ما در میان بگذارند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.