از یک هوادار فوتبال تا مربی کمک‌های اولیه صلیب سرخ

مارتین تاکنون 32 داوطلب را در منطقه مایو ساوا آموزش داده است

سال 2004، مارتین دوموا با همه علاقه‌اش به بازی فوتبال به جمعیت صلیب سرخ کامرون پیوست تا به عنوان داوطلب کمک‌های اولیه در جریان مسابقات فوتبال در زادگاهش گاروا در شمال کامرون خدمت کند.

مارتین دوموا در مدت زمان کوتاهی به یک داوطلب ماهر برای انجام کمک‌های اولیه تبدیل شد که به بازیکنان و تماشاگران آسیب‌دیده در زمان تماشای مسابقات فوتبال کمک می‌کرد.

مارتین می‌گوید: «سال 2008 که به عنوان معلم کار می‌کردم به شعبه صلیب سرخ مایو ساوا پیوستم و به عنوان رهبر تیم کمک‌های اولیه تجربه زیادی کسب کردم. بیشتر تمرکزم را بر امدادرسانی به افرادی که در معرض خشونت و حملات مسلحانه قرار داشتند، گذاشتم.»

مایو ساوا بخشی از منطقه‌ای در شمال کامرون است که از سال 2014،  با وقوع حملات انتحاری، جمعیت زیادی از افراد در این منطقه کشته و صدها خانواده نیز برای تامین امنیت خود مجبور به فرار به مناطق دیگر شدند.

مارتین دموا یکی از 16 مربی کمک‌های اولیه صلیب سرخ کامرون است که در اولین دوره آموزشی یک موسسه آموزش کمک‌های اولیه پیشرفته شرکت کرده بود. هدف از این دوره آموزشی، سازگاری و انطباق مهارت‌های موجود با شرایط انفجارها، جراحات شدید و حوادث با تلفات زیاد عنوان شد.

مارتین همچنین می‌گوید: «اجرای این برنامه آموزشی به کسب اطلاعات و دانش در زمینه چگونگی امدادرسانی در موارد خاص، نحوه آموزش همکاران در زمینه استفاده از کمک‌های اولیه و همچنین نحوه مدیریت انواع تجهیزات کمک‌های اولیه به‌ویژه در بخش‌های کم‌درآمد کمک می‌کند.»

مارتین تاکنون 32 داوطلب را در منطقه مایو ساوا آموزش داده و قصد دارد 48 داوطلب دیگر را در روستاهای شمال کامرون که در امتداد مرز با نیجریه واقع شده‌اند و همچنین جایی که جوامع در معرض خشونت گروه‌های مسلح هستند، آموزش دهد.

او با قدردانی از برگزاری این قبیل برنامه‌های آموزشی می‌گوید: «علی‌رغم اینکه ما با چالش‌هایی از قبیل مسافت‌های طولانی مواجه هستیم، اعتماد به نفس بیشتری برای مدیریت تیم‌های خود و ارایه خدمات مراقبت‌های اولیه به افراد آسیب‌دیده از حوادث به دست آورده‌ایم.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.