از هر 5 انگلیسی یک نفر مبتلا به کرونا

تجزیه و تحلیل‌های جدید نشان می‌دهد تعداد واقعی مبتلایان در انگلیس ممکن است چندین برابر موارد شناسایی‌شده باشد

تعداد واقعی افراد آلوده به ویروس کرونا در انگلیس تا به امروز ممکن است پنج برابر بیشتر از کل موارد شناسایی‌شده طبق گزارش‌های دولت باشد. تجزیه و تحلیل و مدل‌سازی جدید نشان می‌دهد ممکن است از هر پنج نفر یک نفر در انگلیس مبتلا به کووید-19 بوده؛ معادل 12.4 میلیون نفر.

فرشته کیانی، شهروندآنلاین: تجزیه و تحلیل و مدل‌سازی جدید نشان می‌دهد احتمالا از هر پنج نفر یک ‌نفر در انگلیس ویروس کرونا داشته است؛ معادل 12.4 میلیون نفر که در بعضی از مناطق تقریبا به یک‌نفر از دونفر هم افزایش یافته است.

این بدان معناست که در سراسر کشور، تعداد واقعی افراد آلوده به ویروس کرونا در کل تا به امروز ممکن است پنج برابر بیشتر از کل موارد شناسایی‌شده طبق گزارش‌های دولت باشد.

در برخی مناطق، ممکن است اختلاف حتی بیشتر هم باشد. تخمین زده می‌شود در مناطقی از لندن و جنوب موارد ابتلا هشت برابر آنچه تا امروز کشف شده، باشد.

تجزیه و تحلیل Edge Health نشان می‌دهد تعداد واقعی موارد ابتلا به ویروس کرونا در انگلیس تا سوم ژانویه ممکن است 12.4 میلیون نفر معادل 22درصد از جمعیت باشد.

برنامه آزمایش و ردیابی دولت در همان تاریخ 2.4میلیون مورد ابتلا به کووید-19 را شناسایی کرده بود.

  مدل‌سازی جدید نشان می‌دهد ممکن است از هر پنج نفر یک نفر در انگلیس ویروس کرونا داشته باشد؛ معادل 12.4 میلیون نفر. در بعضی مناطق تقریبا به یک نفر از دو نفر هم افزایش می‌یابد. این یعنی در سراسر کشور، تعداد واقعی افراد آلوده به ویروس کرونا ممکن است پنج برابر بیشتر از کل موارد شناسایی‌شده طبق گزارش دولت باشد.

تخمین‌ها با علم به اینکه احتمالا تعداد واقعی موارد ابتلا به ‌مراتب بیشتر از موارد ثبت‌شده است- به دلیل موارد بی‌علامت و موفق‌نبودن آزمایش‌ها- مطابقت دارد. این امر به ویژه در ابتدای همه‌گیری، هنگامی که سیستم آزمایش انگلستان بسیار نحیف‌تر بود، صدق می‌کند.

ظرفیت آزمایش روزانه در نیمه اول آوریل زیر 40هزار بود، درحالی که اکنون بیش از 500هزار است.

جورج باتچلور، از بنیان‌گذاران و مدیر  Edge Health، گفت: «آزمایش‌های گزارش‌شده فقط بخشی از تصویر کلی تعداد مبتلایان است که نشان می‌دهد لندن و شمال‌غرب طی همه‌گیری کووید-19 به‌شدت آسیب ‌دیده‌اند. علم به میزان واقعی مبتلایان، اقدامات برای کنترل و پیشگیری را هدفمندتر می‌کند.»

او افزود: «حتی با وجود واکسیناسیون‌های قریب‌الوقوع، ایجاد این درک بسیار مهم است تا بتوان انواع بعدی ویروس را به‌طور موثر کنترل و مدیریت کرد.»

پروفسور کارل فریستون، از دانشگاه کالج لندن و عضو گروه Independent Sage با مسئولیت ویژه برای مدل‌سازی گفت: «تقریبا، تعداد موارد جدید ابتلا به کووید-19 در روز بین چهار تا هشت برابر موارد تأیید شده است.»

منبع: گاردین

اینجا کلیک کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.