تقدیر از خلبانان حاضر در عملیات ارتفاعات تهران

در جلسه شورای معاونان سازمان امدادونجات انجام شد

جلسه‌ شورای معاونان سازمان امدادونجات روز گذشته با حضور مهدی ولی‌پور، رئیس سازمان امدادونجات، برگزار و از خلبانان و عوامل امدادی حاضر در عملیات‌ ارتفاعات شمال تهران تقدیر شد.

مهدی ولی‌پور در این نشست گفت: «امداد هوایی از سریع‌ترین شیوه‌های امدادرسانی در دنیاست. بالگردهای امدادی هلال‌‌ احمر در زمان وقوع حوادث مختلف می‌توانند در کوتاه‌ترین ‌زمان از پایگاه‌های هوایی به آسیب‌دیدگان امدادرسانی کنند.» او ادامه داد: «پایگاه‌های امدادونجات هوایی جمعیت هلال‌ ‌احمر در سراسر کشور فعال است. بالگردها به‌ منظور پایین‌آوردن زمان حضور نیروهای امدادی و پوشش موثر خدمات امدادونجات به‌ شکل ثابت یا موقت در این پایگاه‌ها مستقر می‌شوند.»

ولی‌پور مطرح کرد: «خوشبختانه با تلاش خالصانه‌ متخصصان داخلی توانستیم چند بالگرد را اورهال کرده و به چرخه‌ عملیات بازگردانیم.»

رئیس سازمان امدادونجات گفت: «با توجه به اهمیت و جایگاه خاص امداد هوایی در ارتقای خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان و همچنین کاهش زمان پاسخگویی به حوادث امیدواریم همچنان با بهره‌مندی از رهنمودهای صاحبنظران و با بهره‌گیری از علوم، فنون و تجهیزات نوین، همه‌ همت و توان علمی و اجرایی در راستای توسعه و بهبود کارایی این مرکز در قالب مأموریت‌های هلال‌ ‌احمر مثل گذشته به‌ کار گرفته شود.»

گزارشِ یک عملیات

در ادامه‌ این نشست کاپیتان شیرزاد چراغی، رئیس مرکز امداد هوایی سازمان امدادونجات، گزارشی از برنامه‌های مختلف این مرکز ارایه داد و روند امدادرسانی هوایی در عملیات‌ ارتفاعات شمال تهران را بررسی کرد.

چراغی گفت: «خلبانان و نیروهای امدادی هلال‌ ‌احمر با از خودگذشتگی و ایثار عملیات‌ متعددی برای نجات جان آسیب‌دیدگان از ریزش بهمن و برف‌وکولاک انجام دادند.» او ادامه داد: «حادثه‌ پنجم دی‌ به ‌لحاظ گستردگی جغرافیایی از ارتفاعات توچال تا آهار را شامل می‌شد و جزو حوادث کم‌نظیر در سال‌های گذشته بود. با همه‌ اینها اما عملیات امداد بی‌وقفه و به ‌مدت سه شبانه‌روز ادامه پیدا کرد.»

رئیس مرکز امداد هوایی سازمان امدادونجات عنوان کرد: «در این عملیات‌‌ها یک فروند بالگرد به‌‌ طور کامل در اختیار قرار گرفت که با انجام ۹ سورتی پرواز نقش مهمی در پشتیبانی و تسریع در عملیات داشت.» همچنین در این نشست کاپیتان نتاج از خلبانان حاضر در عملیات‌های ارتفاعات شمال تهران ابعاد مختلف امدادرسانی را به آسیب‌دیدگان حادثه‌ پنجم دی‌ تشريح کرد. او گفت: «آنچه در خلبانان ایرانی دیده می‌شود، شجاعت، رشادت و فداکاری مضاعف است که بی‌واهمه در دل حوادث بزرگ حاضر می‌شوند.»

 

 

 

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.