پایان قدرت‌نمایی‌های 3 زورگیر خشن پایتخت

سارقان با تهدید چاقو و قمه از مسافران دزدی می‌کردند

سه زورگیر مسافرکش‌نما که با تهدید و آدم‌ربایی از سوژه‌هایشان سرقت می‌کردند، از سوی پلیس دستگیر شدند. این سارقان خشن مسافران را با چاقو و قمه تهدید کرده و تمام اموالشان را سرقت می‌کردند.

چندی قبل پسرجوانی به اداره 11 یازدهم پلیس آگاهی تهران مراجعه کرد. او از ماجرای یک آدم‌ربایی، زورگیری و سرقت‌رفتن وسایل و خالی‌کردن حسابش از سوی سه مسافرکش‌نما خبر داد.
شاکی پرونده که جوان 28ساله‌ای بود، درباره جزئیات ماجرا به مأموران پلیس گفت: «در میدان آزادی قصد رفتن به شهرستان شهریار را داشتم. منتظر تاکسی بودم که خودروی تیبا سفیدرنگ با دو سرنشین مرد جلوی راهم توقف کردند. فکر کردم مرد جوان مسافرکش و دو مرد دیگر مسافر هستند. به همین خاطر سوار بر خودروی تیبا شدم. در طول مسیر ناگهان دو سرنشین خودرو به با سلاح سرد به من حمله کرده و تهدیدم کردند. تازه متوجه شدم که در باند زورگیران مسافرکش‌نما گرفتار شدم. سارقان با تهدید، گوشی موبایل، کوله‌پشتی و کیف پولم را گرفتند. حتی رمز کارت بانکی‌ام را هم از من گرفتند. سپس آنها موجودی حسابم را خالی کردند.

در ادامه در منطقه تهرانپارس مرا از خودرو به بیرون انداختند.»
با اعلام این شکایت موضوع در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفت. کارآگاهان با توجه به ماجرای زورگیری و آدم‌ربایی که متهمان انجام داده بودند، تحقیقات را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند. در بررسی‌ها مشخص شد دزدان با کارت بانکی سرقت‌شده به چند مغازه طلافروشی رفته و اقدام به خرید طلا کردند. در ادامه نیز به پمپ بنزین رفته و از کارت بانکی سرقتی در پمپ بنزین استفاده کرده‌اند.

بازداشت متهم

در تحقیقات انتظامی تصاویری از متهمان به دست آمد. با شناسایی پلاک خودرو، توقیف خودروی تیبا در سامانه پلیس ثبت و خودروی تیبا توسط مأموران کلانتری 108 نواب متوقف شد. راننده آن نیز در اختیار کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.
متهم در تحقیقات ابتدا خود را منکر هرگونه سرقت دانست اما وقتی در برابر دونفر از شاکیان پرونده‌اش قرار گرفت، به سرقت‌هایشان اعتراف کرد. او در این‌باره گفت که با همکاری دونفر از همدستانش مرتکب اعمال مجرمانه شده است.
سرهنگ کارآگاه «مرتضی نثاری» معاون مبارزه با جرایم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: «در ادامه تحقیقات پلیسی مخفیگاه دو متهم دیگر شناسایی و درعملیات‌های منسجم هر دو دستگیر شدند. درحال حاضر نیز با دستور قضائی کشف سایر جرایم مشابه ادامه دارد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.