کلاهبرداری به بهانه ادامه تحصیل در خارج از کشور

زن جوان پس از دستگیری شوهرش، تبهکاری‌های او را از سر گرفت

راه همسرش را در پیش گرفت. وقتی شوهرش به زندان افتاد، با همدستی یک مرد دیگر کلاهبرداری‌های خانوادگی‌شان را از سر گرفت. این زن به همراه همدستش، به بهانه ادامه تحصیل در واحدهای دانشگاه آزاد و پیام نور خارج از کشور دست به کلاهبرداری از طعمه‌هایشان زد. این درحالی است که شوهر او نیز به همین اتهام دستگیر شده و در زندان به سر می‌برد.

اواخر مهر امسال یکی از مسئولان دانشگاه آزاد با مراجعه به اداره پلیس از فعالیت غیرقانونی موسسه‌ای خبر دادند. آنها درخصوص ثبت‌نام در مقطع دکتری واحد امارات دانشگاه آزاد و پیام نور اعلام شکایت کردند. در ادامه بلافاصله تیمی از کارآگاهان اداره 13 پلیس آگاهی تهران برای بررسی مسئولیت پرونده را برعهده گرفتند.
کارآگاهان برای بررسی موضوع به صورت نامحسوس به دفتر شرکت مراجعه کردند. در ادامه مشخص شد افراد برای ادامه تحصیل در خارج از کشور و در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و پیام نور مبالغ میلیونی که از 30‌میلیون تومان شروع می‌شود را به حساب شرکت واریز کرده‌اند.

راز تبهکاری‌های خانوادگی

با انعکاس اطلاعات به دست آمده به مرجع قضائی دستور بازداشت عاملان این کلاهبرداری صادر شد. کارآگاهان در ادامه با حضور در موسسه هر دو متهم را دستگیر کردند. با آغاز تحقیقات از مجرمان مشخص شد متهم زن، همسر یکی از کلاهبرداران حرفه‌ای است. او به خاطر کلاهبرداری تحت پوشش موسسه علمی برای اعزام دانشجویان از کشور در زندان به سر می‌برد. این‌بار نیز همسرش برای ادامه کلاهبرداری خانوادگی‌شان از مرد جوانی کمک گرفته بود.
سرهنگ کارآگاه «جهانگیر تقی‌پور» معاون مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ در توضیح این خبر، گفت: «با توجه به دستگیری متهمان و اعتراف به جرم خود با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره 13 پلیس آگاهی تهران قرار دارند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.