استقلال 2-پرسپولیس 2؛ قائدی به داد فکری رسید

مهدی قائدی با گل دقیقه 93 مانع از شکست استقلال در دربی 94 شد

با اینکه تصور می‌شد پرسپولیس با درخشش در نیمه دوم برنده دربی لقب بگیرد، اما گل لحظه آخری استقلال باعث ثبت یک تساوی دیگر در این رویارویی شد.

شاید تفاوت بزرگ دربی 94 با سایر رویارویی این دو تیم آنجایی بود که دو مربی به فوتبال دفاعی روی نیاوردند و به فکر کسب پیروزی بودند. استقلال با اینکه بعد از گل زودهنگام خود روی اشتباه کامیابی‌نیا و ضربه ارسلان مطهری در دقیقه 2 کمی عقب کشید، اما در نیمه دوم در شرایطی گل خورد که در موقعیت حمله قرار داشت و پرسپولیس از یک ضدحمله استفاده کرد.

استقلال که در 9 مسابقه اخیر خود تنها یک شکست را تجربه کرده بود و روی دور برد قرار داشت، بعد از به پایان‌رساندن نیمه اول با برتری یک بر صفر، امیدوار بود برای سومین بازی پیاپی به پیروزی دست پیدا کند تا صدر جدول را پس بگیرد و بالاتر از صنعت نفت بایستد، اما در آن سوی میدان سرخپوشان پایتخت که پس از شکست در فینال آسیا هنوز موفق به برد نشده بودند برد را تجربه کنند و سه مساوی داشتند، با انگیزه مضاعفی پای به دیدار با استقلال گذاشتند و سعی در گرفتن سه امتیاز داشتند.

همین انگیزه پرسپولیسی‌ها باعث شد تا نیمه دوم شکل متفاوتی با نیمه اول بازی داشته باشد. مهدی عبدی، مهاجم جوان سرخ‌ها از به‌هم ریختگی شدید دفاع استقلال و اشتباه عجیب دو مدافع این تیم استفاده کرد و توپ را به گوشه دروازه مظاهری رساند. این پایان کار نبود و حملات پرسپولیس بازهم ادامه داشت و محمود فکری هم سعی می‌کرد با تعویض‌های خود دفاع تیمش را سازمان‌یافته‌تر کند، اما به نظر می‌رسید استقلال بعد از دریافت گل کاملا به هم ریخته است. وحید امیری روی سانتر احسان پهلوان با زیرکی گل دوم پرسپولیس را در دقیقه 66 به ثمر رساند تا برنده بازی در کمتر از 20دقیقه تغییر کند.

محمود فکری که از تجربه پرویز مظلومی هم به‌عنوان یک مرد باتجربه در دربی روی نیمکت استفاده می‌کرد، بازهم به تعویض‌های خود ادامه داد و فرشید اسماعیلی و داریوش شجاعیان را وارد زمین کرد. موقعیت‌سوزی‌های احمد نورالهی و دیگر بازیکنان پرسپولیس باعث شد تا اختلاف همان یک گل باقی بماند، اما شکل بازی استقلال طوری نبود که حتی هواداران این تیم خیلی امیدوار به تساوی داشته باشند. البته یک گل در دقایق پایانی توسط شیخ دیاباته وارد دروازه استقلال شد، اما او در موقعیت آفساید قرار داشت.

درحالی که در وقت‌های تلف‌شده نیمه دوم فشار استقلالی‌ها به اوج خود رسیده بود، توپ روی یک ارسال در محوطه جریمه زیر پای مهدی قائدی افتاد. این بازیکن تکنیکی هم به سبک گلی که در دربی قبلی به ثمر رساند، دو بازیکن پرسپولیس را جا گذاشت و از میان پاهای حامد لک توپ را در دقیقه 93 وارد دروازه پرسپولیس کرد. تلاش سیدجلال حسینی روی خط هم فایده‌ای نداشت و بازی در لحظات آخر به تساوی کشیده شد.

دربی 94 با تساوی 2 بر 2 به پایان رسید؛ نتیجه‌ای که با توجه به روند بازی و شرایط جدول به نظر بیشتر به نفع استقلال بود. پرسپولیس بعد از فینال لیگ قهرمانان آسیا برای چهارمین بازی متوالی با دست میدان را ترک کرد و همچنان دور از صدر جدول به سر می‌برد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.