مرا با یک پرنده‌فروش مقایسه نکنید

گفت‌وگو با جونیور براندائو، مهاجم مغضوب این روزهای پرسپولیس که قول می‌دهد همه چیز را درست کند

در روزهایی که پرسپولیس در هر بازی موقعیت‌های زیادی را از دست می‌دهد، انتقادهای تندی به مهاجمان این تیم مطرح است؛ خیلی‌ها از افت علی علیپور حرف می‌زنند و از طرفی اعتراض‌های شدیدی نیز به جونیور براندائو، مهاجم برزیلی سرخ‌ها شده است. بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند براندائو کیفیت چندان بالایی ندارد و نمی‌تواند دردی از مشکلات پرسپولیس کم کند. اگرچه سابقه این بازیکن 24 ساله در تیم‌هایی مثل گرمیو و یوونتوس برزیل نشان می‌دهد او مهاجمی گلزن است، اما در پرسپولیس هنوز چیزی نشان نداده است. با این وجود، براندائو بسیار امید دارد که در آینده بتواند روزهای خوبی را پشت سر بگذارد. او به هواداران سرخ‌پوش قول می‌دهد که خیلی زود آنها را خوشحال کند و کمک حال تیمش باشد.

  • هنوز زمان زیادی از حضورت در فوتبال ایران نمی‌گذرد؛ اما انتقادها درباره عملکرد تو تمامی ندارد؛ حتما به گوش خودت هم رسیده است…
    بله، اما طبیعی است که من برای رسیدن به شرایط ایده‌آل نیاز به زمان داشته باشم. سابقه فوتبالی من مشخص است و در تیم‌های مختلفی بازی کردم. شاید این شرایط برای هر فوتبالیستی پیش بیاید که وقتی به کشور دیگری می‌رود، نتواند اوایل کار آن‌طور که دوست دارد بازی کند. خیلی مسائل در فوتبال ایران با برزیل و کشورهایی که من در آن‌جا بودم،‌ فرق دارد و نیاز به زمان است تا به‌طور کامل بتوانم توانایی‌هایم را نشان بدهم.
  • تو از رزومه خوبت حرف می‌زنی، درحالی‌که طی دو سه‌سال اخیر در تیم‌های دیگر هم چندان گلزن نشان ندادی!
    سابقه من مشخص است. شما خودتان تحقیق کنید و ببینید چه اتفاقاتی را پشت سر گذاشتم. اگر منظور شما از آمار بد دوره آخر حضورم در تیم گویاس برزیل است، باید بگویم که من مجبور شدم به این تیم بروم. همسر من باردار بود و من در لودوگورتس بلغارستان بازی می‌کردم. من باید به برزیل می‌رفتم تا پیش همسرم باشم و به همین خاطر با مسئولان باشگاه حرف زدم و آنها نیز مرا به تیم گویاس قرض دادند. آن‌جا هم با شرایط ذهنی چندان خوبی حاضر نبودم و بقیه داستان را هم خودتان انگار بهتر می‌دانید!

من پنج روز بعد از آن‌که پسرم به دنیا آمد، همسرم و او را رها کردم و به ایران آمدم. می‌خواهم بدانید که چقدر برای موفقیت در تیم جدیدم مصمم هستم

  • یعنی به هواداران پرسپولیس قول می‌دهی شرایط درباره تو تغییر کند؟
    قطعا همین‌طور است. در این چند روز اتفاقات زیادی افتاده که از نظر روحی حالم را خراب کرده است. برایم عجیب بود که می‌گفتند پرسپولیس یک مهاجم برزیلی داشته که پرنده‌فروش بوده و من را با سابقه مشخصم با او مقایسه می‌کردند. نمی‌دانم معنی این کارها چیست، اما همیشه یاد گرفته‌ام که با شرایط سخت مبارزه کنم. می‌دانم هنوز کاری برای پرسپولیس نکردم، اما زمان به اندازه کافی دارم و می‌دانم که می‌توانم اعتمادبه‌نفس از دست رفته‌ام را برگردانم.
  • با کالدرون صحبتی درباره شرایطت کرده‌ای؟
    واقعا باید از کالدرون و مدیرعامل باشگاه پرسپولیس تشکر کنم که این‌قدر از من حمایت می‌کنند. من چندین بار با آنها حرف زدم و جز امیدواری و روحیه‌دادن هیچ نگفتند. از اعتماد آنها ممنونم و شک نکنید در آینده خوشحال‌شان می‌کنم.
  • در لابه‌لای صحبت‌هایت گفتی که از ایران و پرسپولیس شناختی نداشتی؛ بهتر نبود قبل از حضور در ایران درباره کشور ما پرس‌وجو می‌کردی تا زودتر با شرایط خو بگیری؟
    قطعا این کار را کردم. من در اینترنت خیلی درباره ایران و پرسپولیس تحقیق کردم. می‌دانستم به چه تیم بزرگی در آسیا و ایران می‌آیم. این وظیفه مرا سخت می‌کرد که مهاجم یک تیم بزرگ در آسیا باشم، اما انتخابش کردم، چون به خودم ایمان داشتم. من تجربه بازی در تیم‌های بزرگ را داشته‌ام و الان هم با استفاده از همین تجربه از این روزهای سخت عبور می‌کنم.
  • به نظرت پرسپولیس امسال می‌تواند به قهرمانی برسد؟
    شک نکنید که می‌توانیم. ما یک بازی را باخته‌ایم و زمان برای جبران زیاد داریم. همه چیز درست می‌شود، من مطمئن هستم که هواداران‌مان را خوشحال می‌کنیم. یک نکته را هم درباره خودم یادتان نرود، من پنج روز بعد از آن‌که پسرم به دنیا آمد، همسرم و او را رها کردم و به ایران آمدم. می‌خواهم بدانید که چقدر برای موفقیت در تیم جدیدم مصمم هستم. امیدوارم همه چیز در آینده تغییر کند. من که انگیزه زیادی برای این تغییر دارم.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.