بازگشت سه‌باره احسان علی‌خانی و عصر جدیدش!

بعد از دورهمی و خندوانه دیگر برنامه پربیننده تلویزیون هم برمی‌گردد

مرحله مقدماتی و مرحله دوم «عصر جدید» بالاخره بعد از عبور از تعطیلات کرونایی فروردین ماه امسال در نیمه اول امسال پخش شد و سپس یک بار دیگر «عصر جدید» به علت شرایط ویژه ایام کرونایی تعطیل شد. حالا پس از پنج ماه وقفه، به زودی مرحله نیمه‌نهایی این مسابقه استعدادیابی روی آنتن شبکه سه خواهد رفت.

شهروندآنلاین: در شرایطی که به نظر می‌رسد با بازگشت برنامه‌هایی چون «دورهمی» و  «خندوانه» تلویزیون در انتظار اوج‌گیری دوباره مخاطبانش است، بازگشت برنامه «عصر جدید» پس از یک وقفه طولانی حدود پنج ماهه می‌تواند خبر امیدوارکننده دیگری برای دوستداران و علاقه‌مندان تلویزیون باشد. علاقه‌مندانی که جز برنامه‌های صداوسیمای خودمان راهی برای گذراندن وقت ندارند، به خصوص در روز و روزگار کرونایی حاضر که سبک زندگی مردمان تمام دنیا را تحت تأثیر قرار داده است.

بازگشت

روز گذشته رسانه‌های هنری از بازگشت «عصر جدید» گفتند. گفته می‌شود که ضبط برنامه «عصر جدید» دوباره ازسرگرفته شده و این برنامه پس از یک توقف پنج ماهه به آنتن شبکه سه بازمی‌گردد. البته باید اضافه کرد که احسان علیخانی مراحل جدید مسابقه «عصر جدید» را با تغییراتی نسبت به گذشته جلوی دوربین برده است. زمان پخش مرحله نیمه‌نهایی «عصر جدید» البته هنوز مشخص نشده و عوامل اصلی برنامه گفته‌اند که به زودی اعلام خواهد شد.

چرا متوقف شد؟

پاسخ یک کلمه است: کرونا. البته بهتر است بگوییم دلیل اصلی توقف عصر جدید، نگرانی احسان علیخانی برای سلامتی شرکت‌کننده‌ها و گروه برنامه‌ساز است. مخصوصا بیشتر شرکت‌کننده‌ها و به خصوص گروه‌هایی که به مرحله نیمه‌نهایی «عصر جدید» رسیده‌اند، شهرستانی و پرجمعیت هستند و البته خود برنامه هم دارای عوامل پرشماری است و عملا بیش از ۶۰۰نفر به شکل مستقیم و غیرمستقیم با «عصر جدید» همکاری دارند.

توقف برنامه باعث آسیب‌های مالی فراوانی برای سازندگان برنامه شده. به هر حال هزینه اجاره دکور،‌ ال‌ای‌دی و دیگر امکانات بی‌وقفه ادامه دارد و این معلوم بود که اگر علیخانی تمهیدی برای این امر نیندیشد، تمامیت برنامه روی هوا خواهد رفت. همین هم بود که باعث شد علیخانی که اصرار داشت بعد از عادی‌شدن شرایط، برنامه را در حضور تماشاگران ضبط کند، از خواسته‌اش کوتاه آمده و ادامه «عصر جدید» را بر اساس شیوه‌نامه‌های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا جلوی دوربین ببرد.

عصری متفاوت

در ضبط سری جدید این مسابقه تلویزیونی که بر اساس شیوه‌نامه‌های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا تغییراتی در آن صورت گرفته است، اجرای هر گروه یا فرد شرکت‌کننده به طور مجزا در یک روز خاص ضبط می‌شود و داوری بر اساس ویدیوی تصویربرداری‌شده از اجرا در روزی دیگر، توسط هیأت داوران متشکل از امین حیایی، بشیرحسینی، آریا عظیمی‌نژاد و رویا نونهالی صورت می‌گیرد.

عصرجدیدی‌ها این تغییر را هرچند مسأله‌ساز و زمان‌بر می‌دانند، اما معتقدند در این روزها که جامعه نیاز به تفریح و سرگرمی دارد، برای اوقات فراغت آنها و احترام به بیننده، این شیوه تولید را برگزیده‌اند و به این شیوه، گروه‌های شلوغ مجبور به حضور همزمان در محل استودیو ضبط برنامه نیستند، زمان حضور هر گروه شرکت‌کننده در فضای تولید برنامه کاهش یافته است و در زمان ضبط بخش داوری اصلی نیز از هر گروه تنها یک نماینده در برابر داورها حاضر می‌شود.

جان‌سخت

احسان علیخانی ظاهرا مدت‌ها بود که می‌خواست کار «عصر جدید» را ادامه دهد. خودش همین اواخر درباره ادامه تولید ادامه «عصر جدید» گفته بود: «برای من به عنوان تهیه‌کننده بهتر بود که کار را تولید کنیم، ولی چون از مهر 98 برنامه را آغاز کردیم و 18ماه هم درگیر بودیم، نمی‌دانستیم که کار کی به پایان می‌رسد و امیدوارم اگر خدا کمک کند بتوانیم تا نوروز 1400 آن را به پایان برسانیم. ضمن اینکه ما در این کار درگیر هزینه‌های کمرشکنی هستیم. 90درصد شرکت‌کنندگان برنامه از شهرستان می‌آیند و نمی‌توانند با ماسک تمرین کنند. خانواده درگیر بودند و منع تردد هم وجود داشت وگرنه ما دوست داریم کار را زودتر آغاز کنیم.»

علیخانی همچنین گفته بود: «تئاتری‌ها در این دوران ضربه سختی خوردند و تا به حال شبکه درباره ما صبوری کرده و بچه‌ها هم همدلی کرده‌اند. ما تا به حال در دو مرحله توقف داشته‌ایم و این مرحله سوم است. همه اینها می‌تواند دلایلی برای نابودی یک کار باشد، اما من امیدوارم بتوانیم در نهایت تا تحویل سال فینال کار را ضبط کنیم.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.