ردپای تمساح در مرکز خرید اپال

تمساحی که در گذشته در چیتگر بسیار خبرساز شد، امروز ردپایش را در یک مرکز خرید می‌توان جست

سرهنگ جمشید محبت‌خانی گفت: «گونه‌های جانوری که در مرکز خرید اپال وجود دارد، به این علت است که مالک آنها مجوز اخذ کرده و از دفتر حیات‌وحش محیط‌زیست دستورالعمل دریافت کرده است.

شهروندآنلاین: سرهنگ جمشید محبت‌خانی گفت: «گونه‌های جانوری که در مرکز خرید اپال وجود دارد، به این علت است که مالک آنها مجوز اخذ کرده و از دفتر حیات‌وحش محیط‌زیست دستورالعمل دریافت کرده است.»

نگهداری برخی گونه‌های جانوری در یک مرکز خرید در تهران به سوژه‌ای تبدیل شد تا بسیاری از نگاه‌ها را بار دیگر به سمت تمساح جلب کند. تمساحی که در گذشته در چیتگر بسیار خبرساز شد، امروز ردپای آن در یک مرکز خرید پیدا شده و سوالات زیادی را در مورد نحوه نگهداری و سلامت این گونه‌های جانوری مطرح کرده است.

سرهنگ جمشید محبت‌خانی، فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست کشور در این خصوص به برنا گفت: «گونه‌های جانوری که در مرکز خرید اپال وجود دارد، به این علت است که مالک آنها مجوز اخذ کرده و از دفتر حیات‌وحش محیط‌زیست دستورالعمل دریافت کرده است.»

او افزود: «آنها این اقدام را با هماهنگی محیط‌زیست انجام داده‌اند. نگهداری گونه‌های جانوری غیرقانونی است و هر کدام بسته به ارزشی که دارند، برای آنها جرایمی تعیین شده است. بیشترین جریمه برای نگهداری یوزپلنگ است که معادل 1000 میلیون ریال است و جریمه نگهداری غیرمجاز تمساح نیز 200 میلیون ریال است.»

این مقام مسئول در محیط‌زیست خاطرنشان کرد: «اگر نگهداری این گونه‌ها رصد شود یا یگان حفاظت محیط‌زیست مشاهده کند، قطعا برخورد صورت خواهد گرفت و با دستور مقام قضائی بررسی صورت خواهد گرفت و برای شخص نگهدارنده نیز پرونده قضائی تشکیل می‌شود.»

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست کشور ادامه داد: «نگهداری در هر محیطی جرم است و تفاوتی نمی‌کند این نگهداری در منظر عمومی یا در منزل باشد. هر گونه حیات‌وحشی که در قانون ذکر شده، به هر نحوی نگهداری شود، تخلف است. پس از مشاهده، گونه جانوری از شخص نیز گرفته خواهد شد.»

سرهنگ محبت‌خانی در پایان گفت: «ایجاد محدودیت برای پرندگان و کوتاه‌کردن بال آنها به گونه‌ای که برای آنها محدودیت ایجاد کند نیز جرم است، در صورتی که گونه یادشده قابل نگهداری نباشد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.