چراغ سبز برای ورود تماشاگران به ورزشگاه‌ها

فدراسیون فوتبال در تلاش است از ابتدای نیم‌فصل دوم 20درصد ورزشگاه‌ها پر شود

مقامات فدراسیون فوتبال تلاش می‌کنند تا مثل کشورهای خارجی مقدمات ورود دوباره تماشاگران به ورزشگاه‌ها را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فراهم کنند. اتفاقی که ممکن است از چند هفته دیگر رخ بدهد.

با اینکه رقابت‌های لیگ برتر فوتبال در ایام کرونایی در جریان است اما حضورنداشتن تماشاگران در ورزشگاه‌ها از جذابیت کاسته است. این درحالی است که در فصل جاری فوتبال بسیاری از کشورهای دیگر ورود تماشاگران را با رعایت پروتکل های بهداشتی و البته با نفرات اندک آغاز کردند اما این موضوع هنوز در ایران رواج پیدا نکرده است.

برگزاری مسابقات بدون تماشاگر همچنان در ایران ادامه دارد اما با تلاش های صورت‌گرفته فدراسیون فوتبال در نظر دارد با ارایه یک طرح مشخص ورود تماشاگران را به صورت محدود آزاد کند. طرحی که بر اساس آن می‌توان حدود 20 تا 30درصد ظرفیت ورزشگاه‌ها بلیت‌فروشی کرد و در این حد تماشاگران به ورزشگاه بروند.

حیدر بهاروند، ‌سرپرست فدراسیون فوتبال در این خصوص گفته است: «جای تأسف دارد که تماشاگر نداریم. امیدواریم با روندی که پیش می‌رود، در نیم‌فصل دوم با تأیید ستاد ملی مقابله با کرونا درصدی از تماشاگران را در ورزشگاه‌ها داشته باشیم.»

او افزود: «بدون تماشاگر جذابیت فوتبال کم می‌شود و در آینده امیدواریم بتوانیم این تماشاگران در ورزشگاه‌ها حاضر شوند، چون باعث رشد و توسعه فوتبال می‌شوند و باید به این علاقه مردم رسیدگی شود و امکاناتی فراهم شود تا حداقل 20 تا 30درصد تماشاگر در ورزشگاه‌ها داشته باشیم البته با تأیید ستاد ملی مقابله با کرونا.»

باید منتظر ماند و دید طی هفته‌های آینده چه اتفاقات جدیدی دراین خصوص رخ می‌دهد. نیم‌فصل دوم لیگ برتر احتمالا از اسفندماه برگزار شود و به همین خاطر سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال زمان کافی برای گرفتن مجوزهای لازم جهت ورود تماشاگران به ورزشگاه‌ها را دارا هستند. اتفاقی که می‌تواند باعث رونق بیشتر فوتبال در ایران شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.