پیامی از فرازمینی‌ها برای منظومه شمسی

پروفسور آوی لوب می‌گوید که احتمالا در سال 2017 یک جرم آسمانی بیگانه وارد منظومه شمسی شده است. فرانک بی‌برد، استاد علوم دانشگاه هاروارد می‌گوید چرا این جرم منشأیی بیگانه دارد؟
اومآموآ, اولین جرم بین‌ستاره‌ای از خارج از منظومه شمسی بود که در نزدیکی زمین کشف شد و هیچ شباهتی با سیارک‌ها و ستاره‌های دنباله‌دار که منشأ آنها منظومه شمسی است، نداشت. طول آن بیشتر بود و جالب اینکه بدون آنکه مثل ستاره‌های دنباله‌دار دنباله‌ای داشته باشد توسط خورشید حرکت داده می‌شد.
احتمال می‌رود که اشعه خورشید باعث حرکت آن می‌شود. درست مثل جرمی نازک‌تر که سپتامبر 2020 کشف شد و قطعه‌ای از ماه‌پیمای Surveyor2 ساخت 1966 با آثاری از رانش خورشید روی آن بود. پس این جرم کشف شده با توجه به نازک‌بودن و شکل هندسی خاص آن احتمالا جرمی طبیعی نبوده و دست‌ساز باشد.
این جرم بازتابی درخشان داشته و گرما از آن ساطع نمی‌شود. الگوی حرکتی آن از هیچ دستگاه مرجع مختصاتی پیروی نمی‌کرد و به هیچ‌کدام از ستارگان کهکشان راه شیری شباهت نداشت. عدم شباهت آن با هیچ سیارک یا ستاره دنباله‌داری احتمال مصنوعی‌بودن آن را تأیید می‌کرد. جالب است که هرازگاهی از اصطلاحا پیام‌های درون بطری دریافت می‌کنیم. من دوست دارم در تعطیلات روی ساحل قدم بزنم و به گوش‌ماهی‌ها نگاه کنم.
گاهی به یک بطری پلاستیکی برمی‌خورم، نشانه‌ای از تمدنی که آن را تولید کرده، پس باید با ذهنی باز تمام اجرام ورودی از خارج از منظومه شمسی را بررسی کنیم تا دریابیم که زباله‌های فضایی هستند یا تجهیزاتی که از تمدنی بیگانه به منظومه شمسی آمده‌اند.
منبع: AccuWeather          مترجم: مهرناز الماسی

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.