دوراهی تلخ خاموشی یا مازوت سوزی

رئیس شورای شهر تهران از احتمال تعطیلی شنبه در پایتخت خبر داد

تعطیلی‌های کرونایی باعث شده تا دولت تصمیمی برای تعطیل کردن تهران به دلیل آلودگی هوا نداشته باشد. با این وجود شورای شهر پیشنهاد تعطیلی یک روزه پایتخت را ارایه کرده که باید به تصویب هیات دولت برسد.

شهروندآنلاین:«محسن هاشمی»رئیس شورای شهر تهران در واکنش به آلودگی هوای تهران گفت: «در گذشته آلودگی هوا را انتخاب و از مازوت استفاده می‌کردند، اما الان تصمیم گرفتند از مازوت استفاده نکنند و خاموشی اعمال کنند و باید دید نتیجه چه می‌شود. به نظر اکنون به این نتیجه رسیدند که دیگر در نیروگاه‌ها برای تولید از این سوخت استفاده نکنند و سیاست خاموشی برق را اجرا کنند.»

او اضافه کرد: «همین که در نیروگاه‌های اطراف تهران مازوت استفاده نکنند، به نظر می‌رسد کم‌کم اثر خود را می‌گذارد.»

هاشمی درباره چرایی تعطیل نکردن تهران دراین هوای آلوده هم توضیح داد: «چون مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل هستند و اداره‌ها نیز اجازه دورکاری تا ۵۰ درصد را دارند، لذا دولت در جلسه اضطرار آلودگی هوای تهران، به این نتیجه رسید که بیش از این دیگر نمی‌تواند تعطیلی اعمال کند.»

او ادامه داد: «در سال‌های قبل هم که هوا آلوده می‌شد در همین حد تعطیل می‌کردند و مدارس تعطیل می‌شد.»

رئیس شورای شهر تهران البته به پیشنهاد تعطیلی پایتخت در روز شنبه و احتمال اعمال منع تردد در سطح شهر هم اشاره کرد و دراین باره گفت: «این پیشنهاد مطرح شده است. با توجه به اینکه یکشنبه هفته آینده نیز تعطیل است، اما هنوز موضوعی به تصویب نرسیده و تنها پیشنهاد شده است.»

هاشمی درباره خاموشی‌های شهر تهران هم گفت: «محیط زیست و دولت اطلاع‌رسانی می‌کنند، اما تعطیلی بیشتر را هنوز به صلاح ندانستند. اکنون به نظر می‌رسد دارند بین آلودگی هوا و خاموشی در حال بررسی هستند؛ در گذشته آلودگی هوا را انتخاب و از مازوت استفاده می‌کردند، اما الان تصمیم گرفتند از مازوت استفاده نکنند و خاموشی اعمال کنند. البته وزارت نیرو باید برنامه‌ای را تنظیم کند تا روابط عمومی آن از قبل زمان خاموشی‌ها در هر منطقه اطلاع‌رسانی‌های لازم را انجام دهد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.