پایان درگیری‌های 70 ساله 3 طایفه

نزاع هفتاد ساله میان سه طایفه بزرگ زنگیک، مقدم‌زاده و طاهرزهی در شهرستان‌های سیریک و بشاگرد با میانجیگری دستگاه قضائی پایان یافت.70 سال اختلافات و درگیری‌های این طوایف ۱۲ کشته برجای گذاشته بود.

صبح امروز اختلافات بین این دو طایفه در مراسمی با حضور مسئولان قضائی استان، اعضای شورای تأمین، معتمدین محلی و عموم مردم در راستای احیای سنت حسنه صلح و سازش، خاتمه یافت.

پس از ارجاع پرونده نزاع سه طایفه به شورای حل اختلاف استان هرمزگان، به منظور ایجاد مصالحه، اعضای شورای حل اختلاف، ریش‌سفیدان و معتمدین محلی در شهرستان‌های سیریک و بشاگرد وارد عمل شده و پس از برگزاری چندین جلسه و ارایه توصیه‌های لازم به اصحاب دعوی، مسئولان قضائی استان هرمزگان و جمعی از مسئولان محلی با میانجیگری بین سران طوایف صلح و سازش برقرار کردند. طرفین در این جلسه هم‌قسم شدند که از این به بعد در کنار یکدیگر با صلح و صفا زندگی کنند و کینه و کدورت‌های پیش‌آمده را از بین ببرند.

شهرستان‌های بشاگرد و سیریک رتبه‌های اول و دوم استانی در تحقق صلح و سازش را به خود اختصاص داده‌اند. بیش از ۹۰درصد پرونده‌های شورای حل اختلاف این شهرستان‌ها منتهی به سازش شده است که نشان دهنده تلاش ریش‌سفیدان، بزرگان طوایف، علما و معتمدین محلی این مناطق در اصلاح ذات‌البین و فرهنگ غنی مردم این منطقه است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.