سرقت‌های سریالی زوج تبهکار از زنان مسن

سارقان حرفه‌اي كه با شگرد كمك به نيازمندان اقدام به سرقت طلاهاي افراد مسن مي‌كردند، دستگیر شدند. 7 زن مسن در این پرونده شکایت کرده‌اند. متهمان از طعمه‌هایشان 100 میلیون تومان طلا سرقت کرده بودند.

بيست‌وسوم آذر ماه پرونده‌اي از کلانتري 136 فرجام به پایگاه چهارم پلیس آگاهی ارجاع شد. پرونده درباره سرقت طلای زنان مسن بود. در این میان یک زوج  به نام محمد و ناهید هم دستگیر شده بودند.

شکایت زن مسن

شاکي در مقر پلیس به مأموران گفت: «به درمانگاه رفته بودم که دارو بگيرم در حين برگشت يک پژو 405 به بهانه پرسيدن آدرس توقف کرد. بعد از دادن آدرس راننده گفت، ساکن اهواز و جنوب کشور هستم. در کار خير و کمک‌رساني به فقرا فعالیت دارم. اين بسته‌ها را به قيمت هشتصد هزار تومان بگير و صرف امور خير بکن. در اين هنگام مأموران کلانتري رسيدند و چون تحت تعقيب بودند آنها را دستگير کردند.»

ما فروشنده بودیم

از هر دو متهم كه زن و شوهر بودند، تحقيق شد. محمد در بازجویی‌ها گفت: «برای فروش لباس تاناکورا در محل بودم. قصد فروش لباس به شاکي را داشتم که  دستگير شدم. هر بسته لباس را از مولوي يا تاناکورا به مبلغ 5 يا 8 هزار تومان مي‌خرم، بعد در خيابان پيرمردها و پيرزن‌هاي مسن و جوان ها را صدا مي‌زنم.  هر بسته را 100 هزار تومان می‌‌فروشم.» ناهيد نيز در تحقيقات گفت که شوهرم لباس‌ها را از مولوي مي‌خرد و در کوچه‌ها مي‌فروشد من نقشي در فروش نداشتم.

با توجه به شيوه و شگرد افرادي که طلاهاي بانوان مسن را به صورت متقلبانه سرقت مي‌کنند، تعدادي از شکاتي که به روش متقلبانه و انداختن طلا در کيسه از آنها سرقت شده بود، برای شناسايي متهمان به اين پايگاه دعوت شدند. شاکیان همگي محمد را به عنوان سارق اموال خود شناسایی کردند.

سرقت‌های زنجیره‌ای

شاکیان اظهار داشتند که در خيابان در حال تردد بودند که محمد سد راه‌شان شده و ادعا کرده بود که قصد کمک به افراد فقير و نيازمند را دارد. مقداري لباس و پول را مي‌خواهد به نيازمندان بدهد. اگر کسي را شما مي‌شناسيد اين لباس‌ها و مقداري پول را به آنها بدهيد.

متهم در ادامه ادعا کرد قصد خريد طلا براي عروس و دخترش را دارد. براي اينکه که طلاي بدل به او نفروشند خواهان شماره طلاهاي شاکیان مي‌شد. طلاها را از آنها می‌گرفت و طلاها و لباس‌هاي اهدايي و پول‌ها را در کيسه‌هايي که از قبل زير آن سوراخ بود مي‌انداخت. طلاها از ته کيسه به داخل کف خودرو می‌افتاد و لباس‌ها و پول‌هاي تقلبي را به طعمه‌هایش مي‌داد. متهم در آخر به زنان توصیه می‌کرد که کیسه پول و لباس‌ها را در خانه باز کنند تا کسي پول‌ها و طلاها را سرقت نکند. وقتی  سارقان از محل متواري مي‌شدند، مالباخته‌ها در خانه متوجه سوراخ‌بودن ته کيسه و نبود طلاها مي‌شدند.

7 شکایت و سرقت 100 میلیون طلا

با تکميل تحقيقات پرونده به دادسراي ناحيه 15 تهران ارسال شد. بازپرس شعبه اول دادسراي ناحيه 15 تهران هم دستور شناسایی دیگر شاکیان پرونده را صادر کرد. شاکیانی که به این شيوه و شگرد طلا از آنها سرقت شده بود به پايگاه چهارم پليس آگاهي فاتب دعوت شدند.  تا کنون هفت نفر از شکات هر دو متهم را به عنوان سارقان اموال خود شناسايي و معرفي کردند. ارزش اموال سرقت‌شده را هم را بیش از 100 ميليون تومان اعلام كردند. با توجه به حساسيت موضوع تحقيقات تکميلي در راستاي آشکارشدن زواياي پنهان پرونده و شناسايي ساير شکات احتمالي کماکان ادامه دارد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.