پرونده ترامپ برای محاکمه به مجلس سنای آمریکا می‌رود

ترامپ: از تمام آمریکایی‌ها می‌خواهم به کاهش تنش‌ها کمک کنند

این اولین‌بار است که یک رئیس‌جمهوری ایالات متحده دو بار استیضاح می‌شود.

شهروندآنلاین: مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا با ۲۳۰ رأی طرح استیضاح دونالد ترامپ را تصویب کرد. تمام ۲۲۱ عضو حزب دموکرات و ۱۰ عضو حزب جمهوریخواه مجلس نمایندگان به این طرح رأی مثبت دادند.

۱۹۷ نماینده جمهوریخواه به طرح استیضاح «نه» گفتند.

نمایندگان دموکرات مجلس آمریکا روز دوشنبه در واکنش به یورش گروهی از هواداران افراطی رئیس‌جمهوری، دونالد ترامپ و اشغال کاپیتول یا همان ساختمان کنگره، طرح استیضاح او را به دلیل «تحریک به شورش» ارایه کردند.

مجلس نمایندگان آمریکا چهارشنبه سیزدهم ژانویه (بیست‌وچهارم دی) از مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری خواست با استفاده از اختیارات قانونی‌اش، یعنی موضوع متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا، دونالد ترامپ را از کار برکنار کند. اما پس از آنکه پنس گفت در فاصله تنها یک هفته به پایان رسمی دوران ریاست‌جمهوری ترامپ، این کار را نخواهد کرد، نمایندگان مجلس سازوکار استیضاح را آغاز کردند.

دیروز دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا که چهارشنبه هفته گذشته هوادارانش به کنگره حمله کردند، در بیانیه‌ای گفت: «خواستار این هستم که هیچ خشونتی نباشد، هیچ قانون‌شکنی نباشد و در هر شکل ممکن خرابکاری روی ندهد.»

او در بیانیه‌ای که در اختیار فاکس‌نیوز قرار داده، افزوده است: «این آن چیزی نیست که من و آمریکا از آن دفاع می‎‌کنیم. از تمام آمریکایی‌ها می‌خواهم به کاهش تنش‌ها کمک کنند.»

چهارشنبه گذشته در جریان حمله هواداران ترامپ به کنگره آمریکا که به ‌تحریک شخص او انجام شد، دست‌ کم پنج نفر ازجمله یک نیروی پلیس کشته شدند.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.