نجات معجزه‌آسای ۴ کارگر از آوار مرگ

۱۵ امدادگر شرق پایتخت منجی محبوس‌شدگان بودند

ریزش آوار در محله احمدآباد شهر دماوند چهار مصدوم برجای گذاشت.
امدادگران هلال‌احمر شهرستان دماوند در یک عملیات جست‌وجو و نجات، جان چهار محبوس‌شده آوار را نجات دادند. تیم‌های نجاتگر در این مأموریت از تجهیزات مخصوص هلال‌احمر استفاده کردند.

ساعت ۱۵ و ۵۰ دقیقه ۲۴ دی ماه گزارشی مبنی بر ریزش آوار در محدوده احمدآباد به مرکز پاسخگویی اضطراری جمعیت هلال‌احمر شهرستان دماوند اعلام شد. همین تماس کافی بود تا بلافاصله ۱۵ نیروی عملیاتی و چهار خودرو به محل حادثه اعزام شدند.

دفن ۴ کارگر

شاهین فتحی، مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر  استان تهران درباره جزئیات این حادثه گفت: «روز چهارشنبه  جمعیت هلال‌احمر استان تهران در جریان ریزش آوار در منطقه احمدآباد دماوند قرار گرفت. بلافاصله سه تیم جست‌وجو و نجات به محل حادثه اعزام شدند.»

او ادامه داد: «ارزیابی‌های نخست پس از رسیدن نیروهای عملیاتی نشان می‌داد سقف ساختمان نیمه کاره‌ای ریزش کرده است. این حادثه به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی و مهندسی در ساخت‌و‌ساز ساختمانی نیمه کاره به وقوع پیوسته بود. در این آوار چهار کارگر هم محبوس شده بودند.»

عملیات ۳ ساعته نجات

عملیات نجات خیلی سریع با همکاری آتش‌نشانی منطقه آغاز شد. این مأموریت  در شرق پایتخت ۳ ساعت طول کشید تا چهار کارگر مدفون شده از زیر آوار خارج شدند.

مصدومان که به شدت زخمی شده بودند پس از رهاسازی از زیر آوار و انجام اقدامات اولیه درمانی، با همکاری اورژانس به مرکز درمانی شهرستان انتقال داده شدند.

مأموریت با تجهیزات مخصوص هلال‌احمر

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان دماوند هم درباره این آوار گفت: «۳ مصدوم حادثه توسط اورژانس و یک مصدوم توسط جمعیت هلال‌احمر به مرکز درمانی منتقل شدند.»

طاهری در ادامه گفت: «در این عملیات از تجهیزات مخصوصی که در اختیار جمعیت هلال‌احمر شهرستان دماوند بود، استفاده شد. عملیات هم ساعت ۱۸ و ۵۵ دقیقه خاتمه یافت.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.