پاسخ بازیگران «موصل»- که داعش به مرگ تهدیدشان کرد!

پای داعش به هالیوود هم باز شد

بازیگر فیلم موصل: الفاظ ناشایستی فرستادند و گفتند که هر روز سر خودت را لمس کن تا بدانی که واقعا سر جای خودش است یا نه!

شهروند آنلاین: بعد از اعلام خبر پرسروصدا و جنجالی تهدیدشدن جو و آنتونی روسو، دو تن از بازیگران فیلم «موصل» توسط داعش؛ دیگر بازیگران این فیلم نسبت به تهدیدشدن به مرگ توسط داعش واکنش نشان دادند.

«موصل» به کارگردانی «متیو مایکل کارناهان» و تهیه‌کنندگی «برادران روسو» که بیست‌وششم نوامبر گذشته از نت‌فلیکس پخش شد، در خاورمیانه و اروپا جزو عناوین پربیننده بوده است. در این فیلم «آدام بسا» نقش یک پلیس جوان را دارد و «سهیل دباج» هم نقش شخصیتی به نام «جاسم» را بازی می‌کند که رهبر گروه است. آنها در عملیاتی خطرناک می‌خواهند شهر را پاکسازی کرده و نظم را به منطقه بازگردانند. دو بازیگری که عکس‌العمل تندی در قبال تهدیدات داعش نشان دادند.

تهدیدات داعشی!

سهیل دباج در بیانیه‌ای درباره تهدیدات داعش نوشته: «از اولین‌بار که در شبکه‌های اجتماعی از فیلم موصل نوشتم، شاهد واکنش‌های بسیاری از سوی داعش بودیم. آنها ویدیوها و الفاظ ناشایستی فرستادند و حتی گفتند که هر روز، سر خودت را لمس کن تا بدانی که واقعا سر جای خودش است.»

کارگردان فیلم، کارناهان هم در این زمینه خاطراتی دارد و می‌گوید که تهدید به مرگ «محصول جانبی وحشتناک» فیلم موصل، پس از پربیننده‌شدن بوده است.

جو روسو نیز نسبت به تهدیدات داعش واکنش نشان داده. این بازیگر می‌گوید که این تهدیدات «قطعا تجربه‌ ناخوشایندی بوده است» و اضافه می‌کند: «تجربه‌ خوشایندی نیست که حریم خصوصی شما نقض شود. دریافت تهدید مرگ از منابع ناشناس وحشتناک است. اما فکر می‌کنم که توسط نت‌فلیکس و تیم امنیتی خودمان به شکل ماهرانه‌ای مدیریت شدیم.»
اشاره این بازیگر به کمپانی امنیتی «تایگرسوان» است که محافظت از عوامل و بازیگران در مقابل تهدیدهای داعش و البته جلوگیری از افشای داستان فیلم را بر دوش داشت.

درجات بالای امنیتی

آنتونی روسو می‌گوید: «فقط می‌توانم بگویم که ما تهدیدات داعش را جدی گرفته‌ایم. می‌دانیم که فیلم برای هر کسی که در تولیدش مشارکت کرده، خطرناک بوده. ما بالاترین درجات امنیتی را اعمال کردیم و با این فرآیند پس از کار روی فیلم‌های مارول آشنایی داشتیم.»

به گزارش ایران آرت او اضافه می‌کند که از نظر پنهانکاری فیلم در سطح کاملا جدیدی بوده: «ما فیلمنامه‌ها را پخش نکردیم، یک نام رمز برای فیلم داشتیم و وقتی آن را توزیع کردیم، هرگونه ارجاع به داعش را از متن حذف کردیم، بنابراین هیچگاه آشکارا نامی از آنها برده نشد. ما با بهترین گروه‌های امنیتی کار کردیم با این حال خطر وجود داشت، اما باید در یک کشور خاورمیانه‌ای حاضر می‌شدیم و فیلم را می‌ساختیم. در معرض خطر قرار گرفتیم و تا حد ممکن مسئولیتش را می‌پذیرفتیم اما همه فکر کردند که ارزش خطرکردن را دارد.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.