ماجرای مرگ خلبانی که شاه، رجوی و بنی‌صدر را فراری داد

سرهنگ معزی در سن ۸۳سالگی بر اثر سرطان خون در بیمارستانی در پاریس فوت کرد

بهزاد معزی، خلبانی که شاه را در ۲۶ دی از کشور فراری داد، در حالی 6 روز قبل در پاریس فوت کرد که خیانت‌های زیادی علیه ایران و انقلاب کرده بود

به گزارش شهروند آنلاین به نقل از فارس، سرهنگ بهزاد معزی، عضو قدیمی سازمان منافقان که سابقه فراری‌دادن شاه مخلوع پهلوی در سال ۵۷ و همچنین فراری‌دادن ابوالحسن بنی‌صدر، رئیس‌جمهوری معزول به همراه مسعود رجوی رئیس سازمان تروریستی منافقان (سازمان مجاهدین خلق) در مرداد سال ۶۰ را در کارنامه داشت، 6 روز قبل (۲۱ دی‌ماه) در سن ۸۳سالگی بر اثر سرطان خون در بیمارستانی در پاریس فوت کرد و مریم رجوی، مرگ معزی را به اعضای سازمان منافقان تسلیت گفت.

معزی به‌ خاطر مهارت و اعتماد رژیم پهلوی به او، به‌عنوان خلبان پروازهای ویژه شاه از سال ۵۴ انتخاب شده بود. او که شاه را در ۲۶ دی‌ماه ۱۳۵۷ ابتدا به مصر و بعد به مراکش برد، زمانی که هواپیمای اختصاصی شاه را به ایران برگرداند، مورد تجلیل افکار عمومی قرار گرفت، غافل از اینکه او از اعضای سازمان منافقان است و بعدها قرار است بنی‌صدر و رجوی را از کشور فراری دهد.

«پرواز در خاطره‌ها»، کتاب خاطرات سرهنگ معزی توسط یکی از اعضای سازمان منافقان به نام صدیق حمید اسدیان در سال ۱۳۸۵ تدوین و منتشر شد که در آن از چگونگی پیوستنش به سازمان مجاهدان در سال ۱۳۵۴ تا چگونگی فراری‌دادن رجوی و بنی‌صدر از کشور که چند فرودگاه و افراد بسیاری در داخل و بیرون فرودگاه در این عملیات مشارکت داشتند را شرح داده است.

البته در این کتاب، اطلاعات غلط زیادی نیز منتشر شده، اما او به راحتی اعتراف کرده که در زمان حضور در ایران پس از انقلاب، چه خیانت‌هایی به کشور کرده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.