جانشین آنگلا مرکل انتخاب شد

ماراتن گزینش جانشین آنگلا مرکل در ریاست حزب دموکرات مسیحی آلمان به پایان رسید

متحد آنگلا مرکل که به عنوان رهبر جدید حزب دموکرات مسیحی انتخاب شده، ۵۹ سال دارد و نخست‌وزیر راین- وستفالی شمالی است.

به گزارش «شهروندآنلاین» به نقل از دویچه وله، در مرحله نهایی انتخاب رئیس حزب دموکرات مسیحی آلمان سه نفر برای جانشینی صدر اعظم فعلی رقابت می‌کردند که در نهایت لشت ۵۲۱ رأی به دست آورد و فردریش مرتس را با ۴۶۶ رأی شکست داد. ضلع سوم این رقابت نوربرت روتگن بود که کنار گذاشته شد. در رأی‌گیری مرحله اول مرتس ۳۸۵ رأی، لشت ۳۸۰ رأی و روتگن ۲۲۴ رأی کسب کرده بودند.

در میان سه گزینه نهایی، لشت که از ۲۰۱۷ وزیر پرجمعیت‌ترین ایالت آلمان یعنی نورث راین-وستفالیاست، بیش از همه به ادامه سیاست‌های صدراعظم آلمان در ریاست حزب دموکرات مسیحی اعتقاد داشت. در واقع می‌توان او را وفادارترین فرد به آرمان‌های مرکل دانست. لشت در سخنرانی پیروزی خود از رقبایش تشکر و ابزار امیدواری کرد با پیروزی در انتخابات پیش‌رو بتواند در جایگاه صدراعظم آلمان هم جانشین خانم مرکل شود.

او پیش از این ادعا کرده بود کسی که توانسته در اداره‌کردن یک ایالت ۱۸ میلیون نفری در آلمان پیروز شود، شایستگی صدراعظم شدن هم خواهد داشت. لشت در مقام رئیس حزب دموکرات مسیحی یکی از گزینه‌های جایگاه صدراعظمی آلمان است، اما اینکه برگزیده شود یا نه، بستگی دارد به عملکرد حزب او در انتخابات آینده.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.