دومین مرحله کمک کرونایی ۱۰۰ تا ۱۲۰هزارتومانی واریز شد

پرداخت بنا بر تصمیم مجلس و ستاد ملی مبارزه با کرونا و طی چهارماه انجام می‌شود

دومین مرحله از کمک‌های ویژه اقشار کم‌درآمد در دوران کرونا با مبلغی بین ۱۰۰ تا ۱۲۰هزار تومان به حساب مشمولان واریز شده است

شهروند آنلاین: دومین مرحله از کمک‌های ویژه اقشار کم‌درآمد در دوران کرونا با مبلغی بین ۱۰۰ تا ۱۲۰هزار تومان به حساب مشمولان واریز شده است.

همزمان با ساعت ۲۴، بیست‌وهفتم دی‌ماه پرداخت نقدی دیگری به حساب بخشی از خانوارهای ایرانی انجام شد. پرداختی که بنا بر تصمیم مجلس و ستاد ملی مبارزه با کرونا بوده و پیش‌بینی شده که طی چهارماه انجام شود.

بر این اساس به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی هر نفر ۱۲۰هزار تومان پرداخت می‌شود.

اما سایر افراد با دارابودن شرایط تعریف‌شده در ماه ۱۰۰هزار تومان دریافت خواهند کرد؛ افرادی که هیچ‌یک از اعضای خانواده آنها حقوق ماهانه دریافت نمی‌کنند، افرادی که هیچ‌یک از اعضای خانواده آنها بیمه‌پرداز نباشند، افرادی که اعضای خانوارشان طبق شاخص‌های بانکی از درآمد حداقلی برخوردار نباشند و همچنین افرادی که در گروه یارانه معیشت‌بگیر باشند.

تعداد دریافت‌کنندگان این نوع از کمک معیشتی از زمان پرداخت اعلام نشده است ولی چندی پیش که رئیس‌جمهوری از تصمیم برای حمایت از اقشار کم‌درآمد به منظور پوشش هزینه خانوارها در جریان شیوع ویروس کرونا و آسیب‌های آن خبر داد، گفته بود که این کمک برای جمعیت ۳۰میلیون نفری و برای هر نفر ۱۰۰هزار تومان درنظر گرفته شده است.

درحال حاضر در ماه حدود ۷۸میلیون نفر یارانه نقدی ۴۵هزار و ۵۰۰ تومانی و از بین آنها حدود ۶۰میلیون نفر کمک معیشتی ۵۵ تا ۲۰۵هزار تومانی از محل مابه‌التفاوت قیمت بنزین دریافت می‌کنند. از بین این گروه نیز، تعدادی مشمول دریافت کمک ۱۰۰ تا ۱۲۰هزار تومانی شده‌اند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.