رد صلاحیت دو چهره سرشناس انتخابات فوتبال

گفته می‌شود دو نفر از کاندیداهای سرشناس نمی‌توانند در انتخابات فوتبال شرکت کنند

از بین 5 کاندیدایی که برای ریاست بر فدراسیون فوتبال حضور دارند، احتمالا دو نفر از آنها صلاحیت‌شان تأیید نمی‌شود. دو فردی که سال‌ها در فوتبال حضور داشتند و حالا کلید جدایی‌شان زده شده است.

ثبت نام از کاندیداهای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال چند روز قبل به پایان رسید و نامزدهای احراز پست‌های مختلف مشخص شدند. قرار است انتخابات فدراسیون فوتبال دهم اسفند برگزار شود و ۵ نفر نیز برای تصدی پست ریاست این فدراسیون با هم رقابت می‌کنند، اما این انتخابات حواشی‌ای دارد که از مدت‌ها پیش آن را تحت تأثیر قرارد داده و کماکان هم ادامه دارد.

پس از اینکه فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی به ثبت نام اعضای هیأت‌رئیسه کنونی فدراسیون فوتبال در انتخابات واکنش نشان داد و اعلام کرد که این نفرات به علت اهمال در قراداد ویلموتس باید پاسخگو باشند و شایسته حضور در انتخابات نیستند، برخی مسئولان فدراسیون مثل حجت‌الاسلام علیپور (مسئول نظارت، بازرسی و صیانت از سلامت فوتبال) به این اظهارات واکنش نشان دادند و گفتند: «اشخاص حقیقی و حقوقی اجازه دهند انتخابات فدراسیون ذیل اساسنامه مصوب و برابر قانون و مقررات تصویبی بررسی، پیگیری و اعمال شود.»

حالا شنیده می‌شود صلاحیت دو نفر از نامزد‌های فدراسیون فوتبال که با توجه به روابطی که در مجمع دارند از شانس زیادی هم برای پیروزی در انتخابات برخوردار هستند، رد می‌شود و آنها حق حضور در انتخابات را ندارند.

البته این دو نفر با استفاده از شرایط کنونی و عنوان‌کردن این موضوع که در صورت رد صلاحیت به فیفا شکایت می‌کنیم و فوتبال تعلیق می‌شود، سعی دارند با فشار به مسئولان ذی‌ربط در انتخابات فدراسیون فوتبال شرکت کنند؛ اتفاقی که رخ‌دادنش به ضرر فوتبال ایران خواهد بود.

فدراسیون جهانی فوتبال هر گونه اعمال نفوذ در انتخابات از سوی ارگان‌های دیگر را نمی‌پذیرد و قطعا اگر گزارشی در این باره دریافت کند،‌ به طور جدی با خاطیان برخورد می‌کند که این مسأله اتفاقات عجیبی را برای فوتبال رقم خواهد زد.

حال باید منتظر ماند و دید طی روزهای آینده چه اخبار جدیدی درباره انتخابات به دست می‌آید و درباره نامزدهای احراز پست ریاست فدراسیون چه تصمیمی گرفته خواهد شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.