هیچ کتابی از اینها چاپ نکنید!

درخواست تحریم اعضای دولت ترامپ از سوی نویسندگان

نویسندگان برای تحریم انتشار کتاب‌هایی از سوی اعضای دولت ترامپ نامه‌ای سرگشاده با عنوان «هیچ کتابی برای خیانت‌کارها نیست» منتشر کرده‌اند. این نامه تاکنون به امضای 250 نفر از نویسندگان، ناشران، اساتید دانشگاه و دیگر دست‌اندرکاران دخیل در صنعت چاپ و نشر کتاب رسیده است.

بیش از 250 نفر از نویسندگان، ناشران، اساتید دانشگاه و دیگر عوامل دخیل در صنعت چاپ و نشر کتاب با امضای نامه‌ای سرگشاده از اهالی و جامعه ادبی این کشور خواستند که هیچ‌گونه کتابی از ترامپ و اعضای دولت او چاپ نکنند. در این نامه که توسط «بری لایگاپ»، رمان‌نویس آمریکایی تنظیم شده است اسامی بسیاری از نویسندگان مشهور کشور آمریکا دیده می‌شود. این نامه با عنوان «هیچ کتابی برای خیانت‌کارها نیست» در اینترنت و شبکه‌های مجازی منتشر شده است. به گزارش ایبنا، بسیاری از نویسندگان و ناشران مثل پاول لاویتس، صاحب انتشارات دی‌سی کمیکس این نامه را امضا کرده و خواستار عدم ارتباط ناشران و نویسندگان با دولتمردان ترامپ شده‌‌اند. در این نامه آورده شده است که تقریبا تمام اعضای دولت ترامپ در خیانت به مردم آمریکا همدست هستند و هیچ ناشری نباید کتابی از آنها منتشر کند.

نویسنده نامه نوشته است: «ما همگی عاشق انتشار و نوشتن کتاب هستیم ولی باید با خود صادق باشیم. بسیاری از انسان‌های بدنام و خیانتکار به این کشور با هزینه کردن پول‌های هنگفت سعی در چاپ کتاب‌های خود می‌کنند. مشارکت با اعضای دولت ترامپ در حقیقت پایین آوردن و تنزل درجه و شأن اهالی نشر این کشور است و نباید این مسأله اجازه داده شود.» نویسنده نامه در ادامه آورده است: «نتیجه اینکه ما باور داریم بسیاری از اعضای دولت ترامپ در بسیاری از اعمال زشت و غیرانسانی شرکت داشته و حالا نویسندگان و ناشران نباید با این افراد همکاری داشته باشند. آنها سعی داشتند با یک کودتا در تاریخ ششم ژانویه دولت بعدی را به دست بگیرند و نباید با این افراد مسامحه کرد.» این نامه از قانون‌گذاران آمریکایی خواسته است که با توجه به قانون اساسی این کشور در جلوگیری از انتشار کتاب خاطرات جنایتکاران قانون تصویب کنند که مانع چاپ کتابی از اعضای دولت ترامپ شود. ماه مارس گذشته انتشارات اشت خاطرات وودی آلن کمدین مشهور آمریکایی را منتشر نکرد و حالا اگر ناشران صادقانه عمل کنند نباید هیچ کتابی از اعضای دولت ترامپ را چاپ کنند.

هفته گذشته طرفداران مسلح دونالد ترامپ با حمله به کنگره آمریکا پنج تن از کارمندان محل قانون‌گذاری این کشور را کشتند و بلافاصله بعد از این اتفاق انتشارات سیمون اندشوستر چاپ کتاب خاطرات جاش هاولی، سناتور جمهوریخواه ایالت میسوری را لغو کرد. هاولی به نتیجه انتخابات آمریکا اعتراض داشت و ادعا کرده بود که در انتخابات تقلب صورت گرفته است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.