هیچ کدام از ایرلاین‌های داخلی زیان‌ده نیستند

مخالفت وزیر راه با لغو محدودیت ۶۰درصدی پروازها

وزیر راه ضمن مخالفت با لغو محدودیت استفاده ۶۰درصدی صندلی پروازی در شرایط کرونا گفت: «نه ایران‌ایر و نه هیچ کدام دیگر از ایرلاین‌های داخلی زیان‌ده نیستند.

شهروندآنلاین: محمد اسلامی ضمن مخالفت با درخواست شرکت‌های هواپیمایی برای لغو محدودیت استفاده ۶۰درصدی از صندلی پروازی به دلیل پروتکل‌های بهداشتی مقابله با شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: «ستاد ملی مبارزه با کرونا محدودیت ۶۰درصدی را مصوب و ابلاغ کرده و همچنان لازم‌الاجراست.

او افزود: «محدودیت ۶۰درصدی را شرکت‌های هواپیمایی باید فعلا تحمل کنند، الان در شرایطی سخت کرونایی قرار داریم و باید مملکت را از این وضعیت عبور کند.»

او با تأکید بر اینکه الان وقت چنین درخواست‌ها و ملاحظات مربوط به آن نیست، تصریح کرد: «باید به گونه‌ای دیگر برای ایرلاین‌های داخلی تسهیلات ایجاد کنیم که جبران شود.»

او یادآور شد: «تا کنون ۲۵۰۰ میلیارد تومان با سود ۱۲درصدی برای ایرلاین‌ها تسهیلات تخصیص یافت که تمام شرکت‌های هواپیمایی این تسهیلات را دریافت کرده‌اند.»

وزیر راه‌وشهرسازی در پاسخ به این پرسش که آیا شرکت‌های هواپیمایی زیان‌ده هستند، گفت: «اگر ایرلاین‌ها زیان‌ده بودند تا الان صورت‌های مالی حسابرسی‌شده را به وزارت راه‌وشهرسازی ارایه می‌کردند تا پس از بررسی یک کمیته کارشناسی اگر دیدیم اینها واقعا زیان‌ده هستند برای آنها چاره‌ای بیندیشیم. این در حالی است که هیچ کدام از ایرلاین‌ها –صورت‌های مالی حسابرسی‌شده را– نیاوردند و استقبال هم نکردند.

اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران زیان‌ده است، افزود: «خیر هیچ ایرلاینی زیان‌ده نیست. ما مهر ماه از شرکت‌ها خواستیم که صورت‌های مالی خود را برای بررسی به وزارت راه ارایه دهند که تاکنون این کار را انجام نداده‌اند.»

وزیر راه‌وشهرسازی در عین حال تأکید کرد: «البته نیازی به ارایه صورت‌های مالی حسابرسی‌شده نیست، اما وقتی نهادی ادعا می‌کند زیان‌ده هست باید شواهد و مدارکی را برای این ادعا ارایه کند که قابل رسیدگی باشد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.