درخت زندگانی در استرالیا

مایک پیج 81 ساله که 50 سال بر فراز نورفولک و سافولک استرالیا پرواز و عکاسی کرده، مجموعه‌ای شگفت‌انگیز از عکس‌های هوایی خود از پدیده‌ای طبیعی را منتشر کرده که به سرعت وایرال شده و به عقیده برخی از بینندگان نقش‌هایی از «درخت زندگانی» را نشان می‌دهند. در اساطیر «درخت زندگانی»، که به شکل درختی پرشاخه نشان داده می‌شود، نمادی است از حیات و نشان‌دهنده این اندیشه است که تمام حیات روی زمین به هم مربوط است؛ درختی که شادابی‌اش ضامن تداوم زندگی در گیتی است. اما این نقش چگونه پدید آمده است؟
او توضیح می‌دهد که این «درخت‌های زندگانی» در حقیقت کانال‌هایی هستند در جلگه‌های اطراف رودخانه که نحوه توزیع انرژی هنگام جریان‌یافتن آب روی یک زمین مسطح را نشان می‌دهند. این کانال‌ها هنگام جزر و مد آب فعال هستند. هنگام مد، آب در این کانال‌ها جریان یافته و پیچ و خم این کانال‌ها سرعت آب را کم و جریان آب را تقسیم می‌کند. هنگام جزر، آب به‌طور کامل تخلیه نشده، بلکه در کانال‌های کوچک‌تر که در اثر پستی و بلندی زمین تشکیل شده‌اند، جمع می‌شود. مجموع اینها کانال‌های نیمه دائمی را شکل داده که به هم متصل شده و در نهایت نقشی می‌سازند شبیه درختی پرشاخ و برگ.
مایک پیج می‌گوید که اولین‌بار در سال 2011 از این به اصطلاح «درختان» عکس گرفته و معتقد است که منظره آنها از بالا بسیار جذاب‌تر از پایین است. او افزود: «دیدن و ثبت زیبایی آنها در لحظه رویدادی است تکرارناپذیر، چراکه هر لحظه به شکلی درمی‌آیند و برای همین عاشق آنها هستم و دوست دارم آنچه می‌بینم را با مردم شریک شوم.»
منبع: BBC
مترجم: مهرناز الماسی

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.