سهام توییتر پس از دونالد ترامپ

پس از مسدود کردن حساب کاربری ترامپ، توییتر با خبر دلهره آور سقوط ارزش سهام آن به میزان 12.3% در عرضه اولیه و به میزان 5 میلیارد دلار در ارزش روبرو شد. البته قیمت سهام بعدها کمی بهبود پیدا کرده و در نهایت 6.4% سقوط داشت ولی نوسانات هچنان ادامه دارد. آیا حساب کاربری ترامپ واقعا 5 میلیارد دلار ارزش داشت؟ و چرا بسیاری از سرمایه گذاران تصمیم به خروج گرفتند؟ تحلیلگران سه دلیل عمده را بیان می کنند:
1- کاهش فعالیت دوسویه مخاطبان؛ اکانت ترامپ با 88 میلیون فالوور ششمین اکانت پربازدید توییتر بوده و ترامپ نه تنها به طور منظم توییت می کرد بلکه توییت‌های وی در کانال های تلویزیونی و اخبار و وبسایت ها وایرال می شد. توییتر همواره صحنه بحث و تبادل نظر بین طرفداران و منتقدان ترامپ بوده و اکنون با ساکت شدن بخشی از این مخاطبان این سوال برای سرمایه گذاران پیش آمده که توییتر چگونه با تک صدایی شدن و ریزش مخاطب به رشد خود ادامه خواهد داد؟
2-کوچ ناگهانی مخاطبان؛ از نظر سیاسی ترامپ به نوعی مرکز جناح راست شده و مخاطبان راست گرا و محافظه کار مدتها بود که در توییتر که توسط آزادیخواهان اداره می شد چندان احساس راحتی نداشتند، و هم اکنون با مسدود شدن حساب ترامپ در حال ترک توییتر هستند که خود کاهش فعالیت توییتر را به دنبال دارد.
3- قدرت نمایی شبکه های اجتماعی؛ نگرانی از قدرت گرفتن بیش از حد شبکه های اجتماعی در دنیای تکنولوژی مدتهاست در آمریکا و حتی خارج از آن وجود داشته و قدرت نمایی توییتر در مسدود کردن کانال ارتباطی یکی از قدرتمندترین سیاستمداران جهان با مخاطبانش به نگرانی قانونگذاران و سرمایه‌گذاران دامن زده و در نهایت تصمیم به محدود کردن فعالیت اقتصادی آن گرفتند.

منبع: Fast Company
مترجم: مهرناز الماسی

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.