کلاهبرداری 6میلیاردی دو برادر سازنده

2 برادر سازنده با پیش‌فروش‌کردن واحدهای ساختمانی، 6میلیارد و 500میلیون ریال از دو مالباخته کلاهبرداری کردند

چندی پیش مالک ساختمانی به مأموران پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران گفت: «پلاک ثبتی‌ام در محدوده کلانتری 144 جوادیه تهران پارس واقع شده است. 6 ماه پیش تصمیم گرفتم ساختمان را با همکاری سازنده تخریب و نوسازی کنم. در این رابطه با دو برادر که خودشان را سازنده چندین ساختمان معرفی کردند، آشنا شدم. پس از چندین جلسه گفت‌وگو در نهایت قرارداد مشارکت در ساخت تنظیم کردیم. در قرارداد مشخص شد که حق پیش‌فروش واحدها را نداریم. پس از ساخت و تنظیم تقسیم نامه و تحویل‌گرفتن واحدها، هریک از طرفین حق فروش واحد متعلق به خود را داشته باشند.

شاکی ادامه داد: «سازندگان، آپارتمانی را برای اسکانم تهیه کردند. من هم ساختمان را تحویل آنها دادم. روز گذشته برای مشاهده پیشرفت ساخت‌وساز و نحوه گودبرداری سر ساختمان رفتم. مردی در محل حضور داشت که مدعی بود یکی از واحدهای ساختمان را پیش‌خرید کرده است. سازندگان با دریافت 3میلیارد ریال دست به کلاهبرداری زده بودند.»

کلاهبرداری دوم

بررسی پرونده در اختیار تیمی از کارآگاهان قرار گرفت و کارآگاهان در تحقیقات محلی به دست آوردند متهمان علاوه بر کلاهبرداری انجام‌شده، واحد دیگری را نیز به شخص دیگری به مبلغ 3میلیارد و 500میلیون ریال پیش‌فروش کرده‌اند.

خریداران پیش‌فروش ساختمان مدعی بودند که در قرارداد مشارکت در ساخت که توسط سازنده به آنها نشان داده شده، اذن فروش مالک را مطالعه کرده‌اند. به اعتبار این اجازه، واحدها را پیش‌خرید کرده‌اند. در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد قرارداد مشارکتی که در اختیار مالباختگان قرار گرفته است، جعلی است. بدین ترتیب سازندگان با جعل قرارداد مشارکت در ساخت از مالباختگان کلاهبرداری کرده‌اند.

دستگیری 2 برادر

مخفیگاه متهمان در شهرستان پردیس شناسایی شد. با دستور قضائی هر دو متهم در مخفیگاه‌شان دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

کارشناسان ارزش ریالی مبلغ کلاهبرداری‌شده را در مجموع 6 میلیارد و 500میلیون ریال اعلام کرده‌اند. رئيس پايگاه چهارم پليس آگاهی با اعلام این خبر گفت: «برای پیش‌فروش‌کردن واحدهای در حال ساخت چه آنکه واحد را از مالک یا سازنده پیش‌خرید کنید، قرارداد پیش‌فروش را در حضور مالک و سازنده تنظیم و هر دو طرف قرارداد مشارکت در ساخت قرارداد پیش‌فروش شما را امضا کنند. سپس با تعیین وقت تنظیم سند مشاعی، با مراجعه به دفتر خانه اسناد رسمی، نسبت به تنظیم سند سهم مشاعی از پلاک ثبتی اولیه اقدام کنید تا معامله مطمئن‌تری را داشته باشید.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.