ششمین دوره «الکام‌استارز» آغاز شد

با حمایت ایرانسل و حضور ایرانسل لبز

این رویداد نوآورانه که شامل سه بخش الکام‌پیچ، پاویون شتاب و آوردگاه سرمایه است، با هدف حمایت از استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای نوآور، مشاوره و جذب سرمایه برای آنها از ۲۹ دی تا ۲ بهمن ۱۳۹۹ به‌صورت حضوری و مجازی با پشتیبانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات توسط سازمان نظام صنفی رایانه‌ای برگزار می‌شود. در این رویداد ۷۰ تیم در بخش الکام‌پیچ در حوزه‌های مختلف از ابری گرفته تا خدمات بانکی، آموزشی و توانبخشی به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

در این دوره رویداد الکام‌استارز، ایرانسل‌لبز به عنوان نماینده ایرانسل با حضور فعال در هیأت داوری الکام‌پیچ به بررسی تیم‌های استارت‌آپی می‌پردازد و زمینه همکاری با تیم‌های مستعد را فراهم می‌کند. همچنین، «شتاب‌دهنده کهکشان» مرکز نوآوری ایرانسل با حضور در پاویون شتاب، خدمات مشاوره‌ و آماده‌سازی تیم‌ها برای حضور در مراحل پیش‌شتاب‌دهی و شتاب‌دهی را در اختیار استارت‌آپ‌ها قرار می‌دهد.

در همین زمینه، دکتر بیژن عباسی‌آرند، مدیرعامل ایرانسل از تیم‌های استارتاپی دعوت کرد تا با ایرانسل همکاری مشترکی را آغاز کنند: «با توجه به فضایی که در الکام‌پیچ فراهم شده است، تیم‌های استارتاپی این فرصت را دارند تا با معرفی کسب‌و‌کار خود برای پنل داوری از نظرات و تجربیات اعضای ایرانسل بهره‌مند شوند و در صورت مرتبط بودن زمینه فعالیت، با ایرانسل همکاری مشترکی را آغاز کنند.»

مرکز نوآوری ایرانسل، در قالب مجموعه «ایرانسل لبز (Irancell Labs)» و با هدف فرصت‌آفرینی در زمینه فناوری‌های برتر، به منظور خلق ارزش، رفاه انسان‌ها و توسعه سبک زندگی دیجیتال با رویکرد «نوآوری باز» تشکیل شده است. مجموعه ایرانسل لبز (Irancell Labs) شامل سه بخش «تحقیق و توسعه»، «مرکز نوآوری ایرانسل» و «آکادمی ایرانسل» از سال گذشته با هدف تعمیق ارتباط ایرانسل با جامعه دانشگاهی و کمک به مراکز علمی، استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های فناور تأسیس شده است.

چشم‌انداز این مجموعه، پیشگام بودن در توسعه منابع انسانی و زیرساخت‌های تحقیقاتی اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و دستیابی به جایگاه برترین مجموعه ملی در زمینه خلق محصولات و خدمات این حوزه است.

پیش از این نیز اولین نوآوردگاه این مرکز از ۱۶ تا ۱۸ آبان ماه و دومین نوآوردگاه از ۲۰ تا ۲۲ آذر ماه در «شتاب‌دهنده کهکشان»، واقع در «ایستگاه نوآوری شریف» برگزار شد. از مجموع ۵۵ ایده دریافتی در نوآوردگاه اول و ۳۰ ایده دریافتی در نوآوردگاه دوم، به ترتیب ۱۰ و ۱۲ تیم برای رویداد حضوری دعوت شدند. همچنین اولین دوره پیش‌شتاب‌دهی این مرکز از ۱۱ دی ماه آغاز شده است. در این دوره، چهار تیم استارت‌آپی در زمینه سلامت دیجیتال، سه تیم استارت‌آپی در زمینه خدمات سبک زندگی دیجیتال و یک تیم در زمینه VoD حضور دارند. طول دوره پیش‌شتاب‌دهی سه ماه است و در پایان، تیم‌هایی که کمینه محصول قابل ارایه (MVP) آنها مورد تأیید باشد، وارد مرحله شتاب‌دهی خواهند شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.