‌ترامپ تتلو است، بایدن بنان

فریدون‌ مجلسی: بایدن آمریکا را به سیاست‌های کلاسیک بازمی‌گرداند

یک دیپلمات پیشین گفت‌: این روزها بارها ترامپ و بایدن را با هم مقایسه می‌کنند، اگر بخواهیم این ۲ را با متر هنرمندان عرصه موسیقی مقایسه کنیم،‌ ترامپ تتلو است و بایدن بنان!

فریدون‌ مجلسی، دیپلمات پیشین، در یک گفت‌وگو اظهار داشت: «این روزها بارها ترامپ و بایدن را با هم مقایسه می‌کنند که نظر شخصی من این است که اگر بخواهیم این ۲ را با متر هنرمندان عرصه موسیقی مقایسه کنیم،‌ ترامپ تتلو است و بایدن بنان! اساسا نمی‌توان بایدن را که یک چهره سابقه‌دار سیاسی است‌، با ترامپی مقایسه کنیم که همه کارهایش خارج از عرف بود و در طول چهارسال کشورش را از همه سازمان‌های رسمی بین‌المللی خارج کرد.»

این دیپلمات پیشین توضیح داد: «حالا نظام بین‌الملل چند روز دیگر با آمریکایی‌ مواجه خواهد شد که دولتش با هر سلیقه‌ای، خودش را مقید به رعایت اصول اولیه کشورداری و حضور در فضای دیپلماسی می‌داند و دیگر هیچ کسی را در هیچ جای دنیا به دلیل رویکردهای واقعا رادیکال متعجب نخواهد کرد؛ به‎عنوان مثال آمریکا حتما به سازمان بهداشت جهانی برخواهد گشت و همکاری‌اش با اجلاس محیط‌‌زیست پاریس را حل خواهد کرد. همچنین اگر فضا مهیا باشد، حتی برجام هم به واسطه اراده دولت جدید آمریکا به احتمال زیاد قابل احیا خواهد بود.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.