داروهای ایرانی در داروخانه‌های غنا توزیع می شود

در سفر رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران به غنا مطرح شد

روز دوشنبه ۲۹ دی‌ماه رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران در سفر به کشور غنا با وزیر بهداشت این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران در این دیدار با ابلاغ سلام ملت و رهبر ایران به مردم غنا و تبریک مجدد به رئیس جمهور این کشور گفت: ارائه خدمات انسان‌دوستانه جمعیت هلال‌احمر ایران در این کشور بیش از ۳۰ سال است که ادامه دارد و این خدمات در راستای اهداف بشردوستانه به مردم نیازمند غنا همچنان ارائه خواهد شد.

دکتر همتی با تبریک انتخاب مجدد رئیس جمهور کشور غنا بیان کرد: هلال‌احمر ایران به عنوان سازمان بشردوستانه در زمینه‌های امدادونجات و پاسخگویی به سوانح، بهداشت، درمان و توانبخشی، آموزش همگانی، جوانان، داوطلبان و همچنین تولید دارو و تجهیزات پزشکی فعالیت می‌کند.

وزیر بهداشت غنا هم با بیان اینکه رئیس جمهور و مردم این کشور قدردان خدمات هلال‌احمر هستند گفت: ما علاقه‌مند هستیم در زمینه‌های آموزشی به خصوص آموزش پزشکان و پرستاران با جمعیت هلال‌احمر ایران همکاری کنیم.

کواکو آجیمانگ مانو در این دیدار، ارتقای سطح درمانگاه هلال‌احمر به بیمارستان تخصصی را درخواست کرد و افزود: با انجام هماهنگی‌های مورد نیاز و ارائه تسهیلات لازم به جمعیت هلال‌احمر می‌توان در آینده‌ای نزدیک مرکز پلی‌کلینیک در غنا را به یک بیمارستان تخصصی تبدیل کرد.

قدردانی از هلال احمر ایران

وزیر بهداشت غنا از ارائه خدمات گسترده‌ی هلال‌احمر ایران در این کشور قدردانی کرد و گفت: ما از گذشته‌های دور تاکنون مخصوصا در زمان شیوع کرونا از خدمات جمعیت هلال‌احمر ایران بهره‌مند بودیم و همواره مردم نیازمند کشورمان می‌توانند از خدمات بهداشتی و پزشکی ایران استفاده کنند.

در این دیدار بحث صادرات دارو از ایران به غنا و دریافت مجوزهای لازم برای فروش داروهای ایرانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت، براین اساس مقرر شد تا وزیر بهداشت غنا با توجه به کیفیت بالای داروهای ایرانی، قیمت مناسب و همچنین اعتماد مردم نسبت به این داروها تسهیلات لازم برای ثبت و توزیع گسترده داروهای ایرانی در داروخانه‌های غنا را ارائه کند.

همچنین در این دیدار بنا شد تا مجوز کار پزشکان ایرانی عازم به غنا صادر شود تا پزشکان ایرانی بتوانند خدمات درمانی به مردم غنا ارائه کنند.

در این دیدار به انعقاد یادداشت تفاهم‌نامه هلال‌احمر ایران با جمعیت صلیب سرخ و وزارت بهداشت غنا از سال ۲۰۱۴ به مدت ۱۰ سال اشاره ‌و درباره موضوعاتی نظیر ارائه خدمات بشر دوستانه به نیازمندان، پروژه‌های آموزشی و درمانی، ویزیت رایگان و ویزیت ۳۰۰ بیمار در روز ‌تبادل نظر شد.

مرکز پلی‌کلینیک هلال‌احمر ایران شامل بخش‌های مختلفی همچون آزمایشگاه، داروخانه، رادیولوژی و فیزیوتراپی است و پزشکان بخش عمومی به همراه متخصصان زنان و زایمان، داخلی، اطفال، چشم پزشک و دندانپزشک به ارائه خدمات در پایتخت غنا می‌پردازند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.