لیگ برتر فوتبال؛ تا عید تعطیلی بی‌تعطیلی!

رقابت‌های لیگ برتر فوتبال در نیم‌فصل هم تعطیل نمی‌شود و تا عید نوروز بازی‌ها ادامه دارد

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ از برنامه جالب این کمیته برای لیگ برتر فوتبال پرده برداشت؛ برنامه‌ای که طبق آن مسابقات تا عید نوروز ادامه می‌یابد و در نیم‌فصل هم تعطیلی نخواهیم داشت!

رقابت‌های لیگ برتر فوتبال 11 هفته را پشت سر گذاشته و حالا فقط چهار هفته دیگر تا نیم‌فصل باقی مانده است. امسال اما برخلاف همیشه که در نیم‌فصل تیم‌ها چند هفته‌ای به استراحت می‌پرداختند، خبری از تعطیلی نیم‌فصل نیست و این تعطیلی به عید نوروز موکول خواهد شد.

سهیل مهدی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در این‌باره گفته است: «مطابق همین زمان‌‌بندی‌ها باید پیش برویم و امیدوارم تعطیلات نیم‌فصل را به گونه‌ای طراحی کنیم که تیم‌ها حداکثر استفاده را ببرند. برای پنجره نقل و انتقالاتی محدودیت زمانی داریم و زمان‌بندی فوق، صددرصد جای خودش باقی است. برگزاری چهار بازی معوقه در چهار، پنج هفته سخت بود که با همکاری دوستان و تیم‌ها مسجل شد. انتظار داشتیم یک هفته زودتر تمام شود که با شرایط جدول و مناسبت‌ها، این شیوه بهترین حالت بود که به آن رسیدیم.»

او درباره برنامه فشرده بازی‌های ملی و لیگ قهرمانان آسیا در بهار 1400 تأکید کرد: «علاوه بر بازی‌ها، جام حذفی را هم داریم و اگر تیم‌های ایرانی به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود کنند، AFC تا 30 آذر سال آینده، فینال بازی‌ها را برنامه‌ریزی کرده است. شرایطی از سوی فیفا و AFC ایجاد شده و اولین بار است اینقدر تقویم نابسامانی داده‌اند. مشکلاتی برای میزبانی مسابقات جام جهانی پایه و فوتسال به‌ خاطر کرونا ایجاد شد که دامنگیر ما شده است.»

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره نقل و انتقالات نیم‌فصل اظهار داشت: «نقل و انتقالات مطابق قانون، پس از هفته پانزدهم آغاز می‌شود. تلاش می‌کنیم تعطیلات را به صورتی طراحی کنیم که از بخشی از آن، این طرف  سال باشد و بقیه آن را به روزهای فیفا و عید منتقل کنیم. شرایط اقامت و سفرها در تعطیلات نوروزی مشکل است.»

سهیل مهدی در بخش دیگری از حرف‌هایش خاطرنشان کرد: «باید چند هفته قانونی برای نقل و انتقالات قائل شویم که این زمان رسما اعلام می‌شود. حداقل باید سه هفته زمان نقل و انتقالات داشته باشیم. ممکن است تعطیلات در این سه هفته به‌صورت کامل فیکس نشود و شناور باشد. شاید بخشی از نیم‌فصل به آن‌‌طرف سال منتقل شود تا تیم‌ها به نقل و انتقالات خود برسند و استراحت کنند. به تأییدهای دیگری هم نیاز داریم و باید آن را با تیم‌ها در میان بگذاریم.»

او با اشاره مجدد به فشردگی تقویم بازی‌ها در ابتدای سال 1400 گفت: «در ماه‌های فروردین و خرداد، سرمربی تیم‌ملی چند روز قبل از فیفادی برای هماهنگی بازیکنان و اردوی تیم درخواست زمان داشت. تیم‌ملی چند روز قبل از فیفادی باید به اردو برود. این هم تعطیلات اجباری است که به ما تحمیل شده و باید آن را بپذیریم.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.