100 شاکی طعمه یک کلاهبردار بودند

متهمی با ترفند برنده شدن در برنامه رادیویی از ۱۰۰ مالباخته کلاهبرداری کرد. این تبهکار با شبیه‌سازی برنامه رادیویی کلاهبرداری‌های سریالی‌اش را عملی می‌کرد.

مرد جوانی ساکن مرکز تهران به پلیس فتا مراجعه و اظهار کرد که شخص ناشناسی با وی تماس و خود را مجری یکی از برنامه‌های رادیویی معرفی کرد. او ادعا کرد که من برنده برنامه زنده رادیویی شده‌ام و برای دریافت جایزه به خودپرداز بانک مراجعه کنم. دستورات بانکی را به صورت تلفنی مکالمه می‌کرد، و من انجام می‌دادم. پس از انجام عملیات بانکی پیامکی دریافت کردم و متوجه شدم از حساب‌های بانکی‌ام مبلغی برداشت شده است.
با شکایت این مرد، بررسی پرونده در اختیار تیمی از افسران سایبری پلیس فتای پایتخت قرار گرفت. در حین تحقیقات پلیسی پرونده‌های مشابه دیگری نیز در پلیس فتا تشکیل و مشخص شد متهم علاوه بر این شاکی، کاربران دیگری را نیز به همین شیوه اغفال کرده است. با سنگین‌تر شدن پرونده‌ کلاهبرداری‌های رادیویی تلاش‌های شبانه‌روزی مهندسان برای دستگیری متهم کلید خورد. درنهایت رد پای متهم در فضای مجازی شناسایی شد.

شناسایی متهم

در گام بعدی از تحقیقات پلیسی هویت متهم و مخفیگاهش مشخص شد. نتیجه تحقیقات پلیسی به مرجع قضائی منعکس و دستور دستگیری او اخذ شد. روز دوشنبه در یک عملیات موفق متهم در مخفیگاهش دستگیر و پس از انتقال به پلیس فتا به 100 کلاهبرداری معترف شد.

کلاهبرداری با شبیه‌سازی برنامه رادیویی

کارشناسان ارزش ریالی کلاهبرداری او را 8‌میلیارد ریال برآورد کرده‌اند. متهم در تحقیقات پلیسی اظهار کرد، با ایجاد فضایی شبیه استودیو برنامه‌های زنده صدا و درحال پخش رادیویی، با ترفند‌های مختلف در ذهن افراد قربانی خود نفوذ کرده و با مهندسی اجتماعی آنها را به پای دستگاه خودپرداز می‌کشاندم.
رئیس پلیس فتا با اعلام این خبر گفت: «تاکنون تعدادی از مالباختگان شناسایی و تحقیقات پلیسی برای کشف جزئیات پرونده کماکان ادامه دارد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.