آمریکایی‌ها دچار بی‌حسی روانی شده‌اند

سازمان جهانی بهداشت هشدار داد به زودی تلفات هفتگی کرونا به 100 هزار نفر می‌رسد

سازمان جهانی بهداشت با اشاره به افزایش موارد ابتلا و مرگ ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا نسبت به احتمال فوت بیش از ۱۰۰هزار نفر در جهان طی هر هفته بر اثر بیماری کووید-۱۹ هشدار داد.

راضیه زرگری- ساعت 3 صبح بود که لاترالی ویلیامز با یک تماس تلفنی از خواب پرید و مبهوت شد. صدای دکتر از آن سوی خط، مضطرب بود. حرف‌هایش را انگار به سختی می‌شنید؛ همسر زندگی مشترک بیست‌وسه ساله‌اش زمان زیادی در این دنیا نداشت. تنها چیزی که به زبانش آمد این بود: «خدای عزيز، خدای عزیز، به من نیرو بده.»

ده دقیقه بعد، او تماس دوم را دریافت کرد، اما خیلی دیر بود. همسرش استیسی ویلیامز، مربی محبوب فوتبال جوانان و پدر پنج فرزند، بر اثر عوارض بیماری Covid-19 درگذشت. تنها چیزی که آن لحظه برایش باقی مانده بود، تماشای ویدیوی همسرش در تلفن همراه  روی تخت بیمارستان بود.

آقای ویلیامز با نگاهی به لوله داخل بینی‌اش بینی، به همسر و فرزندانش می‌گوید که استرس نداشته باشند، او مبارز است که با ایمان به خدا ویروس را شکست می‌دهد. او از فرزندانش می‌خواهد که هوای مادرشان را داشته باشند و قوی بمانند.

آمار جدید تلفات آمریکایی برابر است با از بین بردن شهری به بزرگی اوکلند

به گزارش نیویورک تایمز، میزان مرگ‌ومیر ناشی از ویروس در آمریکا به 400 هزار نفر می‌رسد؛ عددی که واقعا وحشتناک است. مردم در بالاترین میزان شیوع بیماری تلفات بسیار زیادی را در ماه ژانویه تجربه کرده‌اند.

آمار جدید تلفات آمریکایی برابر است با از بین بردن شهری به بزرگی اوکلند، کالیفرنیا و آماری بیش از 100 برابر مرگ افراد در 11سپتامبر. در این مقیاس، مغز انسان با واکنش دفاعی  که روانشناسان آن را «بی‌حسی روانی» می‌نامند، فشارها را جبران می‌کند.

طی یک روز در طول دوره یک ماهه ایالات متحده شاهد بیشترین تلفات در کل دوران شیوع بیماری بود؛ آقای ویلیامز در میان بیش از 2000 آمریکایی مبتلا به ویروس قرار داشت که جان‌شان را از دست دادند. شرایط در آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی بحرانی است؛ تا جایی که بسیاری از بیمارستان‌ها از سردرگمی مدیریت اجساد خبر داده‌اند.

سازمان جهانی بهداشت با اشاره به افزایش موارد ابتلا و مرگ ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا نسبت به احتمال فوت بیش از ۱۰۰هزار نفر در جهان طی هر هفته بر اثر بیماری کووید-۱۹ هشدار داد.

100 هزار نفر روزانه با زندگی خداحافظی می‌کنند

دکتر «مایکل رایان» رئیس بخش فوریت‌های سازمان جهانی بهداشت پیش‌بینی کرده است که در صورت تداوم یافتن شرایط کنونی و با توجه به شیوع گونه‌های جدید ویروس این نگرانی وجود دارد که آمار فوتی‌های هفتگی کرونا در جهان از مرز ۱۰۰ هزار نفر عبور کند. او در جریان یک کنفرانس خبری در ژنو اظهار کرد: «هفته گذشته دست‌کم ۹۳هزار نفر در کشورهای مختلف جهان بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.»

قاره آمریکا و اروپا مناطقی هستند که بیشترین شمار مرگ ناشی از ابتلا به این بیماری را در حال حاضر به ثبت رسانده‌اند. به گفته رایان ۸۷درصد از کل موارد ابتلا و مرگ ناشی از ویروس کرونا در جهان طی هفته گذشته در کشورهای دو منطقه یادشده گزارش و ثبت شده است.

او همچنین وضعیت همه‌گیری ویروس کرونا و بیماری کووید-۱۹ در جهان را در حال حاضر پویا و غیر همگون توصیف کرد و یاد آور شد که با توجه به شیوع گونه‌های جدید ویروس وضعیت بسیار پیچیده‌تر شده است.

به گزارش رویترز، رئیس بخش فوریت‌های سازمان جهانی بهداشت همچنین تصریح کرد که سیستم‌های بهداشتی و کادر پزشکی در بسیاری از کشورهای جهان هم‌اکنون از نظر ظرفیت پذیرش و خدمات‌دهی، نیروی متخصص و تأمین تجهیزات و دارو تحت فشار شدید قرار دارند.

کرونایی‌های جهان به 96 میلیون نفر رسیده‌اند

آمار جهانیِ مبتلایان به ویروس کرونا تاکنون به ۹۶ میلیون و ۱۰ هزار و ۳۶ نفر رسیده و مرگ 2 میلیون و ۴۹ هزار و ۳۵۲ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است. بنابر تازه‌ترین آمارها همچنین تاکنون ۶۸میلیون و ۶۵۴ هزار و ۸۲۶ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۹ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد. آمریکا تاکنون با بیش از ۲۴.۶ میلیون مبتلا و بیش از ۴۰۸ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

هند نیز با آمار بیش از ۱۰.۵میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۸.۵میلیون نفر فراتر رفته است. همچنین در حال حاضر چهار کشور ایالات متحده، برزیل، هند و مکزیک رکورددارِ شمار قربانیان این بیماری در دنیا هستند.

تعداد جانباختگان کووید-۱۹ در انگلیس نیز از ۸۹هزار نفر عبور کرده و این کشور تاکنون بیشترین قربانیان کرونا را در بین کشورهای اروپایی داشته است. به علاوه هم‌اکنون تعداد قربانیان کرونا در ایتالیا نیز از ۸۲هزار نفر عبور کرده و در میان کشورهای اروپایی در رتبه دوم این جدول قرار دارد.

فرانسه بیش از ۷۰هزار، روسیه بیش از ۶۶هزار و ایران نیز بیش از ۵۶هزار فوتی بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را گزارش داده‌اند. پس از این کشورها، اسپانیا با بیش از ۵۳هزار، کلمبیا با بیش از ۴۹هزار، آلمان با بیش از ۴۸ هزار و آرژانتین با بیش از ۴۵ هزار جانباخته، دیگر کشورهایی هستند که تاکنون آمار بالای مرگ‌ومیر ناشی از کووید-۱۹ را ثبت کرده‌اند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.